fadderdag 4 och 5

Pannkakorna blev bra. Fantastiskt. Dock lite tjocka. Jag hade förväntat mig tolv men fick ihop åtta, ganska bra ändå. Goda var de i alla fall och nu har jag en matlåda också. Framförhållning.

W-sittningen var också fin. Vi började hos Elin i flogsta med lite fix och pepp. Kom då på att jag både glömt sångboken (igen) och bananjäveln som vi skulle ha till vårt spex. Skit. Så istället för cykling från flogsta till skolan blev det istället flogsta - hem - skolan, en ganska rejäl omväg. Typ istället för att ta hypotenusan av triangeln så tog jag de andra två sidorna. Om ni kan det där med pythagoras så fattar ni hur mycket extra jag fick cykla, på ingen extra tid. Kom i alla fall hyfsat i tid. Vi faddrar skulle i alla fall ses innan och förbereda för sittningen.Temat för sittningen var ju då "Grön-Sak" och det fanns dem som tog det riktigt på allvar. Bäst var helt klart fadderkollegorna som klätt ut sig till sparris och ärta. Så himla kreativt att sy dräkter speciellt för en sittning. Man blir så glad när folk är så kreativa.

Idag var jag ledig fram till klockan sex. Passade på att höra av mig till Amanda då. Vi sågs och fikade lite på Waynes. Jag drack nog kanske den äckligaste chokladen någonsin, men det var mycket trevligt. Båda är nog ungefär lika taggade för lite mekanik på måndag. Eheh.

På kvällen sen var jag volontär på sektionsfusionen. W-reccarna skulle leka lite lekar med maskinare och datavetare. Jag och Maria fick hand om en hinderbana där alla skulle gå på led med ögonbindel och bara den längst bak såg något och fick styra hela laget genom banan med signaler. Kul att se på var det, men väldigt kallt. Är besviken på att det fortfarande är augusti men redan under tio grader på kvällarna. Usch.

Nu ska jag skalla kudden och undersöka om det finns någon Kalle som vill prata lite med mig.

Hörs då

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback