fadderdag 3

Idag har vi inte umgåtts med reccarna alls under dagen. De har haft fullt upp med att springa runt och titta på olika föreningar och tjossan på stingdagen. Istället har vi bara planerat för kvällens microgasgue. Skrivit spex, uppdrag, lappar till bordsplacering, bestämt sånger och slutligen ställt i ordning klassrummet.

Fick en paus på cirka fyra timmar innan gasquen som jag utnyttjade till att gå på stan och köpa mig en större handväska. Riktigt nöjd med det initiativet. Den är fin. Mycket fin. Och den rymmer mer än bara plånbok, nycklar och mobil. Bäst. Hann också med att öva lite minimalt på reccedansen.

Microgasquen blev fantastisk. Jättetrevlig. Microgasque betyder väl kanske både liten gasque och att man ska ta med sin matlåda och värma i micron. Fiffigt.

Efter gasquen gick vi congaline till tältet tjoandes oh ah dubbel-v. Underbart. Dansade frenetiskt ett tag innan jag hakade på ut för att leka lite med Rekå. Kanske en dum idé. Leken gick i stora drag ut på att en gick utanför ringen, knackade någon på axeln och sprang. Den som blev knackad på axeln skulle springa åt andra hållet och när man möttes skulle man hälsa för att sedan komma först tillbaka till den lediga platsen. Eftersom allt rekå gör är så spexigt raffigt flyttade folk omkring så man hade ingen aning om vart den lediga platsen tog vägen. Jag stog där både länge och väl innan jag blev knackad på axeln av typ världens största kille. Och sprang. Hälsade gjorde vi också. Men hittade ingen tom plats. Det slutade med att vi krockade. Jag gjorde en faceplant med näsan först. Trodde näsan skulle ramla av. Eller åtminstone en massa näsblod. Men jag slapp det. Såg lite stjärnor och planeter ett bra tag och har fortfarande lite huvudvärk. Så kan det gå.

Imorgon ska jag upp tidigt och baka kladdkaka hos Elin. Kan bli fint.

Puss

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback