orken

Lördagen var fantastiskt. Förfest hos HannieHannie och därefter dansande i några timmar till fantastisk partymusik. Orken var det. Jag har svårt att inse varför folkan i Hofors bara ordnar tre, TRE, evenemang om året. Nu har man ju blivit bortskämd med både skärtorsdagen och orken och så händer det ingenting förrän på juldagen. Sorgligt. Det är ju så roligt. Roligt när det händer något och roligt att det är så roligt. Skål.

Igår började älsklingen bygga folkracebil och för att undvika allt vad beräkningsvetenskap hette så var jag med och hjälpte till att riva ur inredning ur bilen. Det var roligare än beräkningsvetenskap även om jag frös om fötterna och även om allting satt onödigt hårt fast. Tur att jag hade en stark lök med som kunde lossa på alla skuvar. Jag ska få måla bilen när den är färdig. Ser fram emot det. Jag skulle få måla hur jag ville, men helst ska den vara svart, röd och gul. Någon som har något förslag?

Nu är jag tillbaka i uppsala igen och har spenderat dagen i siegbahnsalen. först beräkningsföreläsing som faktiskt för en gångs skull var helt lagom intressant. Inget onödigt krångel (han inledde i och för sig med att tala om att han skulle utgå ifrån att vi inte kunde någonting.. så det var väl kanske väntat). Sen envariabel vilket är det mest ångestladdade av allt. Jag kan ingenting. Ingenting. Det är verkligen en mental fröjd att jag lyckades klara den där duggan. Bara resten kvar. Slutligen avslutades det hela med ett volontärmöte där jag fick reda på att jag ska jobba hela måndagen. Pappsens födelsedag och allt. Hoppas att han har tårtan klar till på söndag istället så blir det fira då.

Nu ska jag duscha.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback