uppis igen

Imorse åkte jag tillbaka till Uppsala igen. Jättejobbigt. Fick dock sällskap på tåget sista biten av Jenny. Bra. Tror att jag mentalt reda tagit sommarlov, är inte det minsta taggad att plugga mer. En bra sak var dock att jag hittade ett brev från SLU på köksbordet i vilket det låg en biologitenta med betyg fyra. Alltså inga omtentor i juni. Lycka. En annan mycket oväntat bra sak var att jag hade klarat envariabelduggan och därmed inkasserat fem välbehövliga poäng på den kommande tentan. Eftersom jag bara gissat och inte hade någon som helst känsla för hur det gick så kändes det brutalt bra. Hur bra som helst. 

Efter fyra timmar med integraler och partialbråksuppdelning och två och en halv timme beräkningsvetenskap känner jag mig rätt mosig just nu. Kom hem från skolan halv sju och insåg att ja, jag är visst tillbaka i uppsala igen. Egentligen är det skönt att komma hem sent. Skönt att slippa fundera över vad jag ska göra. Varken hinner eller orkar göra något alls. Men ibland vore det skönt att bo i Flogsta nära klassisarna. Kunna spontanträffa någon eller så.

Nu ska jag duscha. Sen googla LU-faktorisering (om det ens var så det hette). God natt.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback