fairtrade

Jag har just skickat in en sommarjobbsansökan till sommarkollo i Hofors. Tänkte att det kunde vara bra att ha ett alternativ ifall den sista procenten skulle fela och jag inte får komma tillbaka till posten. Eller om det skulle vara så att jag får jobba senare veckor på posten så att jag rent av kan ta både jobben. Möjligheten finns. Nu är det sökt i alla fall. Får se vad som händer

Det har snöat hela dagen idag. Inte okej. Det enda som är okej är väl att ingenting ligger kvar på backen i alla fall. Det är åtta dagar kvar till ränningen nu och vädret verkar inte vilja göra många krafttag för att värma upp fyrisån åt oss. På yr.no visare de i nuläget att det ska bli tre grader varmt på sista april. Kändes ju inte jätteroligt. Men solen ser ut att komma att skina i alla fall. Men å andra sidan litar jag inte på yr's långtidsvarsel för fem öre. Minns när vi skulle ha vår studentbal och de hann ändra sig från 19 grader och sol till fyra grader och regn på en vecka. Förhoppningsvis hinner temperaturen stiga lite från tre grader till sista april, för sjunka lär den väl inte kunna göra?

Idag var det någon form av hållbarhetsdag i universitetsaulan. För 25 kronor bjöds man på några föreläsningar om Östersjön, en maffig salladsbuffé, en vattenflaska, och obegränsat med rättvisemärkt choklad och dito frukt. Har ätit brutalt mycket. Ikväll ska jag på spex på norrlands med en hög klassisar. Det blir roligt. Josefin är med och har visst en rätt framträdande roll så det blir spännande att se.

Peace.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback