R.U.P.P

Jag tror att jag redan är på väg in i väggen. Liksom var, jag frågar bara VAR, finns ljuset i tunneln när man pluggar matte i fyra timmar (FYRA TIMMAR!!) och ändå knappt hinner med hälften av det man ska? Fast det var rätt trevligt egentligen. Trevligt att äntligen känna att man fattade något, om så bara en liten del. Igår var jag riktigt depreimerad. Vår lektionslärare och vår sjukt speedade föreläsare gick igenom samma tal. Och jag fattade ingenting ändå. Jag hade nästan förstått lärarens genomgång, men när föreläsaren drog en helt sjukt rörig variant blev allt bara förvirrat. Men pluggkompisar är riktigt trevligt. Amanda och jag satt i Ångströmcafeterian och funderade över det där talet, och plötsligt fattade vi. Vi lyckades även med resten av talen vi skulle göra i Calculus innan vi gick till Uthgård och hade mattestuga med resten av vår klass. Det blev totalt sex timmar matte idag, och jag har som sagt ändå inte gjort alla uppgifter jag förväntas göra. Imorgon ska jag köpa den andra matteboken vi förväntas äga, och sedan får jag ägna tågresan hem till diverse matteplugg. 

Igår var det festligt däremot. När vi slutade vid fem träffades vi på gräsmattan på Pollax och hade lite förfest innan vi gick till Uthgård på R.U.P.P (RecceUppdragsPresentationsPuben). Tyvärr missade jag när min rondellfestgrupp gjorde vår plansch, men den var riktigt fräsig. Vi satt där och chillade med chili con carne och cider och såg en underbar film från uppdragsgenomförandet. Hur bra som helst, tyvärr var det ingenting med från vårt uppdrag med. När uppdragsfilmen var slut var det i princip bara folk från W1B, partyklassen av alla, som stannade kvar. Det blev då lite helfestligt kind of congaline-dans med Rekå-folket till divesre julsånger. Skrattade så jag grät (nästan). Efter det drog vi till Göteborgs och skakade rumpa. KUL. Tyvärr skulle ett liveband spela vid halv tolv. Då blev det tråkigt. Då gick jag hem. Men.. asbra kväll.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback