Nationsrunda

Igår var det nationsrunda. Kanske det roligaste jag gjort, någonsin. Kanske. Vi besökte 9 av de 13 nationerna och jag tror det slank med en cider på alla utom två. Kanske bästa dimman hittills. En egenskap jag gillar hos mig själv + alkohol är att jag vågar snacka med folk. Hur mycket roligare blir det inte då liksom? En egenskap som kanske är lite mer enerverande för folk i min omgivning är att jag, istället för att bara stå och iaktta, snackar konstant. Skavsår i öronen är inte helt ovanligt sådana gånger. Något som jag dock stör mig på är att jag ständigt flikar in i folks konversationer, även om jag inte varit med från början och egentligen inte alls vet vad de pratar om. Även om de inte alls pratar med mig och om något som jag egentligen inte alls har med att göra. Värsta exemplet på det var så pinsamt att det tänker jag inte ens nämna, officiellt har jag glömt det. 

Men.. mycket skojigt var att vi fick en lång lista med uppdrag att utföra. 

W:s nationsrunda - uppdragen


(/) Starta allsång (jag försökte, men ingen sjöng med)
() Säg att bartendern är snygg (jag tänkte göra't på sista stället, men det failade eftersom det var en brud)
(x) Krama tre okända (hej, jag känner inte dig, kan jag få en kram?)
(x) Få någons telefonnummer (passade även på att haffa numret av ett av de okända kramoffren)
() Pussa någon (inte okej)
(x) Dansa sitt års reccedans (dock till mobil-musik utanför nation)
(x) Sjunga reccelåt med rörelser (det är väldigt fräsigt att va recce..)
() Förklara för nationspersonalen varför W är bäst (vet inte om jag vet det själv ännu..)
() Lär ut en midsommarsång till en utbytesstudent (heard about the tree little frogs? njääe.. inte ens på fyllan)
(x) Byt kläder med någon (Pia och jag bytte jackor ett tag.. framgick inte hur mycket kläder som skulle bytas)
(x) Skrik lejonkungsvrålet på nation (den där i början, ni vet, Mwaaaaah.. osv)
() Skaffa leverpastej och smörgåsgurka (aningen over kill kanske)
(/) Plocka disk på nation (gav mitt glas till nationspersonal, räknas det?)
() Utmana någon på riverdance (dömt att misslyckas)
() Slå highscore på en spelautomat på nation (nääh..)
() Fråga okänd om vägen till Antananarivo (antan.. vad? kan inte ens uttala't)
(x) Fråga okänd om vägen till vattenhålet (vi hade madagaskar-tema)
(x) Sitt under bordet på nation (bildbevis)
(x) Hitta någon som känner Dr. Livingstone (min under-bordet-mate gick i samma klass som honom)
() Beställ in en sill (varför..?)
(x) Vinn en kluns mot okänd (klunsade med en tjej i toakön om vem som skulle få gå först, vann såklart.)
(x) Starta en friktionsring (tjaaa.. varannan person böjer sig ned samtidigt)
(x) Predika om miljöförstöring (Fejkreccen Love/Anders och jag konstaterade att världen skulle bli mycket varmare om det inte fanns glass. Alltså glass är bra, glass motverkar den globala uppvärmningen)
() Hävda att palt är bästa maten (ingen åsikt i frågan)
() Hitta någon med rosa strumpor (den som söker skola finna, jag fann ej)
() Fråga om DJ:n har Mozarts senaste symfoni (Pub älikamä ingen DJ)
() Svalka dig med en kokosnöt (vart skulle jag få den ifrån)
() Kör ett lastfartyg på grund (folk mördade pappersbåtar i varandras glas, men jag kan inte vika en pappersbåt)
(x) Reparera ett flygplan (däremot kan jag vika ett hyfsat fult pappersplan som jag kan knöla ihop och sen laga)
() Insistera på att du ska kallas kapten (inte riktigt rätt mood för det)
() Ta en bild på dig och personal på alla nationer (har ingen kamera, har tappat bort fukking-jävla-laddaren till min lilla kamera)
(x) Klappa domkyrkan (till och med krama den)
(x) Gå över tre broar (över till Gotlands, tillbaka från Gotlands och på vägen hem)
(x) Undersök konstruktionen på en stol (bara att titta under.. eller?)
() Fråga om personalen på nation har lågenergilampor (faktum är att jag inte ens såg den här punkten på listan.. fail)
() Skaffa manbag (vad..?)
()Ta kort på dig och en mormor (hej, är du mormor?.. nääe, känns förolämpande om man skulle råka fråga någon på typ 25)

Antal utförda: 17/37

Tycker personligen att jag skötte mig helt okej på den punkten.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback