SLU-besök

Det var faktiskt rätt nice igår. Jag tror att jag blev mer danstaggad än jag varit på hela veckan, trots att jag var helt nykter och egentligen inte alls pepp på att cykla ut till SLU överhuvudtaget. Det var kanske Red Bull-äcklet som gjorde't. De delade ut gratis Red Bull på SLU och jag var törstig, så fine. Minuset var att det låg sjukt avsides. Det kändes ungefär som att cykla till maljmärn, fast plant och inte riktigt lika långt. Jag kommer vilja dö när jag måste cykla ut dit och ha lektioner sen. Först kom ingenting, sen kom ingenting och sen kom SLU. 

Måste säga att deras mottagningskommitteér sög på riktigt om man jämför med våra. Vi har Rekå och fadderkå, enhetligt och bra. De hade någon sorts släkt, typ en moster och en mamma och en massa annat löst folk samt en hel hög med helt random utklätt folk, typ en älg och en officier och en bikinibrud och en transa och en prinsessa och allt vad det var. Blev bara störd, det var så fult. Deras kårhus var dock väldigt mysigt och det var bra musik. Efter någon timme cyklade vi dock tillbaka till pollax och gick till tältet istället. 

Idag har jag varit på en fyra timmar föreläsning på EBC. Efter fyra timmars sömn var det inte jättelätt att hålla sig vaken när en mummelman med stundtals lite halvtaskigt uttal står och pratar om mineraler. Tappade bort mig i antecknandet cirka 1800 gånger. Efter två timmar skulle vi se en film på engelska om jordens inre. Skojar inte om minst halva klassen stundtals satt och nickade till. Fick inte mycket sammahang av det där. 

Efter föreläsningen var det lunchföredrag. Sveriges ingenjörer. Föredraget bestodd mestadels av ett quiz där man skulle svara på frågor genom att hålla upp en skylt med ja på ena sidan och nej på andra. Och gissa vad. JAG VANN! Wooh. Fick Christer Fuglesangs bok "människan i rymden" som pris. Festligt.

Vi slutade efter lunchföredraget, så nu har jag chillat fram tills nu. Har bland annat pillat lite medbilderna från efterfesten som jag ska skicka iväg till Tant [tae:sk].

Ikväll blir det myspizza med klassen och sen sista tältet. Skoj.    

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback