Ballast

Då har man överlevt den första Rekå-fria dagen i uppsalaland. Helt sjukt lång kändes den, och tom. Sara <3 Rekå. Jättemycket. Meeen. Nu är Sara-reccen ingen recce längre, så nu måste det gå ändå. Började dagen med fyra timmar föreläsning om ballast (typ berg&sten&grus&lera) på geocentrum. Helt sjukt jobbigt. Måste försöka ställa om min hjärna så att den pallar att fokusera på samma sak längre än en, max två timmar. Svårt. Tror att det egentligen är läge att försöka följa upp föreläsningarna en aning och försöka förstå vad det är de stått och surrat om.  

Men. Istället har jag roat mig med diverse kockande. Avancerat. Smällde ihop some kind of pasta med currykycklingsås till morgondagens matlåda. Hoppas att det går att äta. Gjorde även en läcker köttbulle&äggmacka eftersom det inte är ekonomiskt hållbart att köpa mackor i skolan. Mhm.

Tänkte ju som sagt att jag skulle vara duktig och följa upp föreläsningarna genom att söka efter både ballast och mineraler på internet.. men... internet leder allt som oftast till att man gör diverse andra saker. Letar upp klassen på facebook till exempel. Intressant.

Nu ska jag snart sova. Länge. Börjar inte förrän 10,15 imorn, men det skulle vara enormt skönt att sova länge. Länge.

God natt.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback