Mer gnäll.

Vad är grejen med förkylning? Igeeeeeeen. Det är knappt så man orkar cykla till skolan ju. Varför alltid vara döööööd när man lyckats stånka sig upp för den där jävla backen, trots att jag går mer än halva. Vad är grejen med att komma in på föreläsning som ett svettberg med andnöd varje morgon? Oavsett hur mycket, eller för all del lite, kläder man har blir man som en jävla kamin bara för att man är sjuk. Vad är grejen? O-R-K-A-R I-N-T-E!!

Att cykla är verkligen skit. Jag hatar det egentligen. Jag hatar det faktum att det är omöjligt att veta hur mycket kläder man ska ha, och att det inte spelar någon roll eftersom det blir fel hur jag än gör. Hösten är så oförutsägbar. Egentligen är det varken varmt eller kallt, men det blir både när man cyklar. Först kallt. Sen varmt. Öron och fingrar blir iskalla när man cyklar. Så vad gör man åt det? Halsduk och vantar. Ja, halsduken täcker öronen om jag drar upp axlarna lite. Men så fort man får upp lite temperatur så blir det ju verkligen hur varmt som helst. Död åt cyklande.

Och min cykel är sämst (eller ja, jag har Linneas cykel eftersom min cykel aldrig tycks bli färdig). Den har världens sämsta utväxling så jag kommer ingenstans när jag trampar. Alternativet är att växla upp men då går det så trögt att jag inte orkar trampa. Börjar fundera över om det är mig eller cykeln det är fel på. Tror jag konstaterat att det är fel på oss båda. Förhoppningsvis blir det bra med lite mer luft i däcken och en lite mer kurrant förare. En cykelpump, någon?

Så ja.. cykling är en hel vetenskap. Borde finnas en fempoängskurs i cykelframförande på universitetet tycker jag. Alla cyklar ju i den här stan. Jag håller på att krocka med andra cyklister nästan varje dag, men någon måste ju veta hur man gör. Någon borde kunna ge mig en kurs i cykelkunskap så jag lär mig hur jag ska klä mig, hur lång tid jag behöver för att cykla, hur man tar sig upp för pollaxbacken utan att döö, hur jag undviker att hålla-på-att-krocka och så vidare oh så vidare.

Okej.. det här blev ett cykelinlägg. Får duga.

Hejs

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

så skulle vi ju kunna lösa det, det vore bra! i så fall kanske jag kan komma ner tis-ons. hur går du i skolan då?

Jag heter: malin

greeeejt. då skulle jag kunna ta ett tåg så att jag är i uppsala mitt på dagen ungefär då kanske på tisdagen och så skulle jag kunna åka hem på onsdagkvällen. om det går bra. men om du ska hem i helgen innan så kan du väl ge mig det där 20-resorskortet då? :)

2009-10-08 @ 21:24:27
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback