Uppsala..

Jag tog mig sovmorgon imorse, och det var värt som fan. Vi hade i alla fall eget arbete på miljöpolitiken (och officiellt har jag skrivit rapport i två timmar snart.. hohohohoh (men jag ska börja.. snart)). Anledningen till varför jag åkte till skolan överhuvudtaget var för att vi skulle få högskoleinfo från en bergsdoktor. Tyckte att det lät lite intressant, och det var det också. Ännu intressantare var att jag blev intervjuad av en journalist från arbetarbladet och gissningsvis blir med i tidningen imorn. Heh.

Igår var vi på högskoledag på uppsala universitet. Det var fruktansvärt trevligt och jag blev väldigt inspirerad att börja där. Vi fick besöka en väldigt väldigt liten del av Ångströmlaboratioriet, men det verkade vara väldigt fräscht och en bra miljö. Den delen känns bra. När jag sen tänker på att jag planerar att flytta från familj och pojkvän så känns det inte alls lika bra. Då känns det rentav förjävligt jobbigt. Men när jag tänker på vad jag har för alternativ i denna rådande lågkonjunktur så känns det bra igen. Jag som knappt kan ha lov utan att dö av tristess skulle inte överleva att gå hemma ett helt år utan att göra någonting. Plugga är det som gäller, och Gävle var dessvärre skit. Civilingenjör ska jag bli, det sa jag till journalisten idag, utan att veta var det betyder egentligen. Och Uppsala är BARA 12 MIL BORT. Det är inte så långt egentligen. Vi klarar det om vi vill, I know it. Peppa, peppa, peppa. 

Så.. rapportskrivning var det ju.   

Meddela din åsikt
Jag heter: Ida..

Du är så välkommen ner till uppsala!


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback