jobb + bad

Jobbet börjar ordna upp sig. Efter chockstarten i måndags har jag de senaste tre dagarna fått hjälp med halva Robertsholm. Behövligt minst sagt. Hjälpen har gjort att jag blivit klar betydligt mycket fortare. Skönt. Fick även tips på hur jag skulle lägga posten för att slippa bläddra så mycket bland breven så nu går det prima prima. Hehe. Dock skulle jag hellre ligga hemma på bryggan än spendera de varmaste timmarna i en skållhet postbil. Menmen. Pengar, ljuva pengar.

I tisdags tog jag premiärdoppet för i år. Malin och Hanna kom hit och joinade efter att vi intagit en smarrig glass på time. Det var 21 grader i vattnet då, och riktigt skönt faktiskt. Sedan hände något för igår när jag kom hem och såg fram emot ett skönt dopp var det helt plötsligt bara 16 grader. Det blev inget badande då. Första gången någonsin jag fegat ur när det gäller bada tror jag.

Idag kom Ida hit en sväng och skulle bada med mig. Då hade temperaturen stigit till ca 17-18 grader i alla fall. Jag tog mig i, men det var inte mer heller. Vad hände med det varma vattnet? Det är ju sommar nu ju.

Imorn är det så sista jobbdagen före helg. Ska bli riktigt skönt med lite ledigt igen. En vecka till jobb, sen semester. Jippi.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback