skidjacka

Imåndags var det då födelsedag. Hurra hurra hurra. Eftersom jag har lite avsaknad på släkt när båda tanterna är lite rassliga så var det bara farbror min som kom hit och smarrade mina maffiga machomuffins. Men men. Jag fick i alla fall en massa mer trevliga saker, som till exempel 500 spänn på sportringen. Naaizz.

Vid fem kom älsklingen hit och förärade mig 7 underbara rosor och 300 spänn på Valbo. Jag älskar dig <3

Sen blev det Gävle och mat på Church Street Saloon. Mums Mums Mums, säger vi om det. Det var andra gången jag åt där och jag åt samma sak som sist. Varför ändra ett vinnande koncept? Hehe. Kände mig cirka tre ton tyngre när jag gick därifrån och det kändes som jag aldrig någonsin skulle behöva äta igen. Men..

På tisdagen blev det en slapp förmiddag framför tv:n med päpz och sen åkte jag till torsåker och fikade med brudarna bruds hemma hos Ida. Sofie hade kirrat semlor och jag tog med mig delar av min födelsedagstårta. Mums. Så det blev lite skitsnack och lite sommarjobbsångest och lite resplanering. Sen åkte jag hem till älskling med slutspurten på tårtan så att den blev slut och sen följde jag med honom ut och plogade. Första gången jag åkte traktor. Hehe. Det var trångt, guppigt och ganska obekvämt eftersom jag bara satt med ena skinkan på stolen och var livrädd att komma åt dörrhandtaget så att jag skulle ramla ut. Men.. nu har jag åkt traktor också. Jäpp.

Och imorn bär det av till Idre med Ida och Sofie. Kul som fan ska det bli och jag är astaggad. Jäpp. Därav packdag idag. Eller ja, jag har i alla fall börjat. Och jag känner mig någonstans mellan stressad och lugn. Det känns som om det hinns med på något vis.


Med bakgrund av den stundande skidresan blev det serious shopping med mor idag. Jag shoppade skidjacka, vantar och ett halvt underställ. Seriöst minsann. Jackans ordinarie pris: 2695 spänn!! Jag fick den för 800. Bäst? Mhm. Köpte även en partyklänning och en bok. Malin har spridit twilight-feber omkring sig så jag tänkte haka på trenden. Det blev den andra boken i serien, på engelska. Jag ska försöka ta mig igenom den. Jupp.

Nu är det bara skivbränning, packning och hårfärgning som gäller.

Bye


Meddela din åsikt
Jag heter: malin

va?! börjar du läsa TVÅAN?! stor miss! första boken är SÅ mycket bättre än filmen!! och jag var deprimerad i 400 sidor när jag läste tvåan..

men bra att du läser den på engelska i alla fall!

Jag heter: malin

alltså neeeeeeej du begår ett STORT MISSTAG sara!! jag blir verkligen ledsen i själen!! PÅ RIKTIGT! boken är så obeskrivligt mycket bättre än filmen, man blir inte förvirrad utan bara GLAD av att allt är så mycket finare och bättre!! åh det är så mycket saker du går miste om och inte kommer förstå! och den speciella magin som genomsyrar hela ettan finns verkligen inte alls med i samma mängd i tvåan!! jag har läst alla nu (okej tre fjärdedelar av sista) och den första är utan tvekan den bästa! hoppa inte över den!!

alltså aaaaaaaaaaah jag blir deprimerad

2009-03-01 @ 22:05:20
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback