just like the moon

Jag har varit på folkrace idag.

Älsklingen körde en massa hela helgen och jag lyckades få med mig Helena dit och undersöka lite idag. Tyvärr kom vi lite försent så vi hann inte se honom köra, men det är god damn tanken och insatsen som räknas. Jag blir helt imponerad av min entusiasm och initiativförmåga. Hur intresserad jag är på en skala kan ju verkligen diskuteras.

Måste säga att det är det fulaste jag har sett. Jag skrattade en hel massa åt att bilarna, och för den delen även snubbarna i bilarna, såg så vansinnigt löjliga ut och att de lät så himla löjligt. Jag skrattade även åt att det var så himla komiskt att jag infann mig på en, jag vet inte ens vad det heter, biltävling.
 
Men men men. Jag blir antagligen härdad. På något vis. Blir det fler gånger ska jag vara där i tid, och jag får garanterat med mig en helentusiastisk HannieHanna som vart helt lyrisk igår när jag nämnde att jag letade efter någon att gå på folkrace med. Ungefär lika opepp som hon var på schlager var hon pepp på folkrace. Men eftersom hon jobbade idag var det brabra att Helena kunde och ville följa med. 

Själv har jag ju då alltså bestämd åsikt om motorsport. Eftersom jag går miljöinriktning är jag ju nästan tvungen att nämna hur vansinnigt onödigt det är med bilsport. Jag fick en hint om hur mycket de där vansinnigt fula åbäkena till bilar släpper ut. Fyra liter bensin på åtta minuters tomgångskörning, eller hur var det du sa? Inga miljöbilar direkt. Är det någon som begriper hur mycket koldioxid och andra växthusgaser det blir av det? Gör en miljöinsats kära bilfolk, köp en 
utsläppsrätt så kan ni gasa omkring med lite bättre samvete.

Skål.

.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback