in the end i started thinking about the beginning

Effektiva föreningen har haft årsmöte idag och jag är riktigt stolt över min insats. Förutom att jag vek en och en halv timme åt vad som förhoppningsvis var terminens sista prov lyckades jag slutföra och skicka in två svenskauppgifter. Så bra, så bra, så bra. Provet var i fysik för övrigt, atomfysik, ganska lätt och jag hoppas att det gick bra. Skål.

Igår var det simning också. Jag vill bara påskina att det var mitt tredje pass på sex dagar. Jag är skitbra. Men T:et hade då vaknat på fel sida alldeles ordentligt. Värsta mördarpasset. Okej att han får för sig att man ska orka 8x100 frisim F4start två minuter följt av 8x50 start en minut och 8x25 starttid 30 sekunder. Men när han får för sig att man ska orka det TVÅ gånger är gränsen mer än nådd och passerad. Det var en psykisk käftsmäll att se skylten en gång, men jag bestämde mig för att jag skulle orka. Hundringarna gick hur bra som helst, samtliga mellan 1,30 och 1,35 vilket är okej med tanke på mitt något mediokra pers på 1,19. På femtiorna höll jag mig med nöd och näppe runt 45 sekunder vilket inte alls är speciellt bra och på tjugofemmorna var det i knapp styrfart jag tog mig imål på cirka 25 sekunder. Inte bra alls. Sen var Maier trött. Riktigt trött. Vi lekte lite polosim efter mördarserien, och jag fick sendrag. Riktigt ordentligt sendrag. Hela sidan på min fot skrynklade ihop sig och det gör så vansinnigt jäkla ont när det blir så. Sendraget förflyttade sig dock upp i huvudet när jag såg att vi skulle simma mördarserien igen. Något avkortad men dock. Jag dog. Orkade inte. Det blev lite plaskplask i lilla istället. Nya krafttag imorn, yes I will. Okej, jag vet att simning och simmartermer är grekiska för den som inte fattar, men jag skriver ändå. Pussssss på simning.

Hmm. När jag åkte hem från träningen kom det upp en polisbil från Stålringen. Den åkte ut på vägen och vände och sen började den köra på trottoaren hur långt som helst. Det såg hur fånigt ut som helst och jag kunde inte riktigt låta bli att småflina lite när jag åkte förbi den. Får lagens väktare åka hur de vill? Jag satt och filosoferade i hur det skulle ha bemötts om det varit tvärt om, om jag kört på trottoaren och blivit ikappkörd av polisen. Jag hade nog inte blivit så populär då.

Mwihi. Idag ska jag träffa sötsötsöt bara han slutar jobba någon gång. Vet dock inte om han kommer hit eller om jag ska till honom. Det lär visa sig. Det blir i alla fall vid fem så jag borde väl kanske hinna göra lite nytta innan. Jag har två filosofi-, en svenska- och en idrottsuppgift kvar att göra. Ska bli festligt.

Och som en sista parentes:

JAG FICK MVG PÅ MIN FILOSOFIFÖRDJUPNING.

Jag är rätt bra egentligen.




I thought you said summer is going to take the pain away

Meddela din åsikt
Jag heter: T:et

Äve nom du skippade sista serien så simmade du jäkla bra på den första. Du låg ju några sekunder närmare pers på 100ingarna än vad övriga simmare gjorde. Dom snurrade på 13-18 sek över pers och du på 11-15...

Håll i träningen så ska du få se att du simmar under 1,19 på en tidtagning.

Det blir nog en syra snart så..... ^^

2008-05-27 @ 20:09:22
Jag heter: ????

Jag vet bestämt att du är bäst!!!

2008-05-28 @ 08:56:56

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback