right here in this moment

Cykelmysteriet fick sin lösning, men fanskapet står fortfarande kvar där och skräpar. Tydligen hade någon klass på mammas skola varit på some kind of studiebesök i gruvan och så fick någon unge punktering. Så det kan bli. Dock kan man ju tycka att någon borde komma och plocka hem den rackarns cykeln.

Men men.

Jag har gjort lite huslig nytta idag faktiskt. När jag kom hem, och slutade bekymra mig över cykeln, tog jag mig an berget med tre ton tvätt som bara drällde omkring. Helt på eget bevåg. Strykning tre tusen blev det och det tog mig nästan två timmar. Fick en hundring av mamms som tack för besväret. Höh. När jag sedan skulle bära upp den flera meter stora tvätthögen till mitt rum lyckades jag snubbla i diskmaskinen. Någon illgärningsman hade lämnat luckan öppen och jag tog kurvan aningens för snävt. Resultatet blev ett lite uppskrapat smalben och en hel harang med fula ord. 

När papps kom hem åkte vi till Valbo. Eller jag såg till att bli utsparkad i Valbo medans mamms och papps åkte och hälsade på farmis på sjukhuset. Jag bedrev hellre lite seriös shopping. Spenderbyxorna on lixx, och resultatet blev följande:
- Buzz - the Mega quiz
- svarta shorts
- bikiniöverdel
-some kind of ballerinaskor
- foundation.

Nöjd med mina köp, men ekonomisk kris nästa.

Måste bara gnälla över fenomenet skor. Jag hatar att köpa skor. Det är så jobbigt att vara iklädd storlek 36 för det finns aldrig någonting. Irrade runt som en tätting i jakten på acceptabla skor och besökte tre affärer utan att hitta ett enda par i storlek 36. Jag hittade hur mycket söta skor som helst, blev helt kär i ett par, men allting finns bara från storlek 37 eller 38. Jag hatar mina fötter. Men lyckan vände när jag på ett fjärde ställe hittade paret jag blivit kär i, i storlek 36 och 170 spänn billigare. Mycket bra.

När jag kom hem fick jag besök av sötsötsötingen. Nu har han åkt hem och jag ska sova lite. Imorn har jag bara idrott och vi ska tydligen spela minigolf. Hej soft. Först är det dock någon konsert som röst och sång-folket satt ihop. Sofie ska väl vara med bland annat. Börjar hur som helst inte förrän halv ett. Mys.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback