no i won't hesitate no more

TIHIHIHIHIH ^^,

Jag vill skriva, men jag kan inte. I virrvarret har bloggen glömts bort.

Valborg var.. bra. Tror jag. Men den var rörig och osammanhängande. Den var svår och känslosam och allt på samma gång. Det började i alla fall med en tur till Barkhyttan där jag hittade Emma. Vi åkte genom skogen till Torsåker, och såg en älg. Happening tretusen. I Torsan hamnade vi på någon skum fest med mestadels skumt folk. Fjortis-power.

Sen blev det kase och lite pangpang vid logen och där florerade ryktet att det minsann var någon som var nykter och tillråga på allt hade bil. Faktum var att denna nyktra var jag och att bilen var 'min' men att det i denna bil var vääldigt klent med bensin. Blev dock maiplulerad att åka till Hofors med två pers som tröttnat på utelivet i Torsåker och krävde rejälare grejer. Såg dock till att jag fick lite bensinsponsring så att vi skulle kunna komma hem igen. Ida och Emma följde med som något slags moraliskt stöd, så när vi lämnat av skjutstiggisarna skulle vi tanka. För exakt 100 spänn. Och det var jävlar i mig ett företag utan dess like.

Hur många idioter krävs för att tanka en volvo?
 
Svaret är minst tre. En som kör (jag), en som håller reda på vart tanklocket sitter (Ida) och en som ser till att vi hamnar vid rätt pump (Emma). När vi kom till statoil bad jag Ida öppna dörren och kolla om tanklocket satt på den sidan, och det gjorde det tydligen inte. Eller? Hur som helst så rattade jag in oss med utgångspunkt tanklock till vänster, och det krävdes tre varv på macken för att komma dit. Först missade jag pumpen (vi skulle ju vara vid sedelgrejen för vi ville inte gå in och betala), sen kom jag på fel sida om pumpen så att slangen inte räckte
och sen blev det något mer knas. När vi tyckte att vi stod bra tryckte jag på öppna-tanklock-knappen och bad Emma kliva ur och kolla ifall det hände något. Svaret blev "vadå? det är ju inget tanklock på den här sidan". Nähäpp. Då fick vi åka ett varv till, och se till att vända på hela ekipaget och sen komma tillbaka till samma pump. När detta var avklarat skulle vi förmå automaten att vilja ha våran sedel och det var inte heller så lätt. Herregud. Jag vill påstå att det tog minst en kvart för oss att tanka, varav själva tankandet tog cirka en minut. Pinsamt.

Tillbaka i Torsåker blev det Lök, vars källare var överbelamrad med folk varför det inte gick att andas därinne. Emma och jag tog plats utanför och fick lite sällskap. Jag vill påstå att det fungerade rätt bra på Löks trappa också ^^,

Fick avsluta Valborg med att skjutsa hem Helena till Eltebo. Skogs-VM. Jag trodde inte att jag skulle hitta ut därifrån, men det gick fint. Jag var hemma två och det blev halvtaskig sömn i nästan sex timmar.

Igår var det Avesta simhall i fyra timmar. Majplurret. I ny simhall. Jag skulle köra dit och det gick ju bra. I alla fall enda tills vi kom till Avesta. Folket hade mig att köra först eftersom mamma hade karta med vägbeskrivning och utgick ifrån "hur svårt kan det va?"Jäkligt svårt tydligen. Med en hel rad av bilar bakom missade jag en avfart varför alla andra också gjorde det. Fan. Vi hamnade på en mack och ingen visste var vi var. Irrade tillbaka mot centrum, hamnade på en ny mack och ingen visste fortfarande var vi var. Där fanns i alla fall någon gubbe som mamms kunde fråga om vägen och då visade det sig vara hur lätt som helst. Tävlandet gick bra också. Jag hade fem minisar med och de var jätteduktiga.

Kvällen var det Torsåker som gällde igen. Jag hamnade hos Ida och vi såg "Se upp för dårarna". Den är bra. Mycket bra. Allt Helena Begström gör blir bra. Sen hamnade vi hos Lök och såg en cp-film om mexicanska cowboytjejer som rånade banker eller vad de nu gjorde. Helt kass var den. 

IIIIIIH ^^,

Idag bar det iväg till Lager 157 med Ida. Hon körde. Shit vad roligt vi har när vi åker bil. Vi påpekar varandras småfel hela tiden eftersom vi gör precis likadant. Nu glömde du spegeln. Växla. Byt fil. Blinka. Sväng. Gör det och gör det. Skoj. Lager sög. På riktigt. Fanns ingenting alls. Köpte bara en hög linnen och det var väl egentligen bara det jag visste att jag skulle ha. Vi åkte till kupolen istället. Mycket skojigare. Hittade en jättesöt klänning på H&M, men jag var marginellt för fet så den gick inte att stänga. Attans. Blev dock ett örngott på Lagerhaus. Skål

Nu blir det Torsåker. Igen


TIIIIIIIIIHIHIHIHIHI ^^,

No I won't hesitate no more
no more 
It can not wait
I'm yours



Meddela din åsikt
Jag heter: helena

Sara & Kalle, sitting in a tree....

Jag heter: malin

nämen!

2008-05-03 @ 08:29:17
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback