and I need you now tonight

Yesterday...

Gårdagen till ära, solig försommarlördag som det var, tog Sara fasta på den plötsliga hurtighetsstämpeln och gjorde en massa husliga saker. Inför stundande matteprov är ALLT roligare än att plugga just matte. Därför började jag med att stifta bekantskap med vår självgående gräsklippare. Det är en rätt trevlig prick. Bara att hålla i, traska med och se glad ut. Det där sista var inte så svårt. Gräsklippartid är tanketid, och tankar finns det. Då var det svårare att lyda order och göra som pappsen sa, nämligen att inte meja ner en endaste gullviva. Därför är det en del intressanta mönster i vår gräsmatta just nu och jag är, av de sneda ränderna att döma, misstänkt för grovt gräsklipparfylleri.

Vidare tog jag mig an projektet på övervåningen, nämligen mitt rum. Jag tänkte som så att skulle jag slippa tillkalla både anticimex och gr sanering var det dags att göra en rejäl insats nu. Jag hatar verkligen att jag är så kass på att städa. Jag väntar tills jag har mer kläder utanför än i garderoben, eller tills jag måste kryssa mellan prylar för att komma fram till min säng. Då hivar jag undan det och sen går det på tre röda sekunder innan den är kaos igen. När mattan är mer vit än svart, och när dammråttorna dansar tango under sängen åker dammsugaren fram, men jag kan inte säga att jag minns när jag torkade golvet sist. Det där med att damma är inte heller något jag gör så där hemskt ofta. Men nu är det komplett dammfritt och jag är nöjdans nöjdans.

Jag tog mig an den där matten också. Liite. Låg ute i solen och halvt försmäktade samtidigt som jag försökte förstå mig på det där med primitiva funktioner och derivator och integraler av sinus och ln och annat skoj. Det enda jag fick ut av det var en solbränd rygg och ett superbett på en tå. Det går som det går, som med allt annat. 

Ida-flickan kom hit och kollade in körslaget med mig. Jag blev helt deperimerad när det gick upp för mig att Lotta hade åkt ur förra vecka, men det var bra att Cans vann i alla fall. Brolle är så fjollig, ursäkta. Efter köris skulle vi ta en promme, men vi hann inte så långt innan vi fick veta att vi skulle skjutsa folk till Gävle. Så det gjorde vi, och efter det hamnade vi i Torsan. Ida skulle sova och jag hamnade.... på annan ort ^^,

and then...

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback