you can spend your whole life building

Intressanta saker händer i mitt annars så stillsamma liv.

Idag har jag gjort, och klarat, teoriprovet till körkortet. God damn YES! 62 av 65 och godkäntgränsen låg på 52. Alltså var det rätt lugnt. Så vansinnigt skönt det är att ha det gjort. Nu behöver jag inte längre traggla körkortstester dagarna i ända. När jag skrivit min namnteckning (som inte alls blev som jag brukar skriva) på den där elektroniktavlan fick jag se mitt körkort på dataskärmen. AAAAAHH, ge mig nu. Låt mig slippa uppkörningen. Eh. Ser i alla fall helt störd ut på kortet också, men men.

Mamma skjutsade in mig till Gävle, så hon drällde på stan medans jag skrev. På Lindex hittade hon ett par gröna, fräsiga, byxx åt mig. För 30 spänn. Det var ju som hittat så hon köpte dem utan att jag varit med och provat dem. Jag kunde i alla fall ha dem så nu ansluter jag mig till de grönbyxades skara. Dock är mina inte lika klargröna som Bells exemplar utan mer matt gröna. Koola i alla fall. Och gröna. I like it.

Igår var det ännu mer intressant. Jag SVIMMADE i badrummet när jag skulle borsta tänerna. Skitäckligt var det. Jag vet inte riktigt bakgrunden men jag misstänker att det beror delvis på det jag läste i aftonbladets nätupplaga alldeles innan. De hade ett reportage som hette typ "fotbollens skräckskador" där det var bilder på folk med ben brutna i alla möjliga konstigt onaturliga vinklar och en massa andra jätteläskiga skador som fick det att smärta i hela mig. Jag stängde av datorn och gick bort till badrummet där mamma just höll på att avsluta sin tandborstning. När jag stog där och lutade mig mot dörrposten och väntade på att hon skulle bli klar så blev jag helt sjukt yr i huvudet och så blev det som en vit, luddig dimma framför ögonen. Jag sa att jag trodde att jag skulle svimma och att benen skulle vika sig. Mamma sa åt mig att sätta mig på golvet för att slippa falla, men i samma stund så åkte benen undan och jag for in med bakhuvudet i elementet. Jag minns inget av fallet eller landningen mer än att jag slog huvudet i elementet och sen låg jag där utan att kunna se någonting och det bara snurrade i huvudet. När jag tittade upp stod mamma och baddade mitt ansikte med kallvatten. Skitläskigt var det som sagt. Vet inte om det berodde på bilderna av de skadade fotbollsfolket eller om det berodde på att jag började bli nervös för uppskrivningen eller om det var en kombination av båda. Vill inte gärna vara med om det igen i alla fall.

Nu blir det lite simning. Ska känna lite på vattnet idag med. T:et hotade med syrapass, men det blir det inget av med för min del. Jag är fortfarande halvkrasslig så jag borde nog ta det rätt så chill.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

congratz :)


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback