himmel eller helvete?

Jag taggade för en comeback där jag skulle berätta om min helg, i dur, men imorse förbyttes all dur i dystraste moll. Adel blev hämtad av gränspolisen och förd mot Göteborg för att utvisas till Afghanistan imorn. Allt var åt helvete och på skolan rådde stor förvirring och förtvivlanoch stämningen var tryckt. Men det vände, bokstavligt talat. Transporten fick vända tillbaka till Gävle eftersom de nu äntligen kommit fram till att det är för farligt i Afghanistan. Det satt jävligt långt inne, den där Aflarenko eller vad sjutton han heter måste tydligen övertygas av FN för att förstå att man inte kan skicka iväg folk.  Nu vet väl ingen riktigt vad som händer, men nu hoppas vi i alla fall. Jag såg ett inslag från TV4-nyheterna. Det var så härligt att se honom, så lättad och hoppfull igen. Nu hoppas vi,

Du som har hjärtat på rätt ställe, ta en sväng in på
namninsamlingen och skriv på för att kanske öka Adels chanser ytterligare.


Nu kan jag berätta om helgen i alla fall. I fredags var det, efter att jag kommit hem och ägnat nästan två timmar åt att tina upp mina tår,  lite partyparty hos Ida. Tjejmiddag med en massa mumsig tacotårta, mumsig glass med maränger, en massa singstar och annat mys. När vi sjöng kom det in två hyfsat dragna herrar och ville ha med oss på fest i lägenheterna, men det hade vi väl ingen riktig lust med. Istället gick vi till ica och dumpade Micaela och sedan tog jag och Ida med Emma och Amanda Torsan runt medans Helenorna stannade kvar och sysselsatte sig med annat. Det blev en lång nattpromme i klackskor då vi mest ägnade oss åt att hålla oss undan för Lök och hans kompani. Det ver inte skönt att gå i klack, men faktum var att jag hade tidernas bästa blodcirkulation i tårna som annars brukar dö, kanske något att satsa på. Fick skjuts hem i Emmas pappas pickup och stupade i säng halv tre. Summerat en lyckad kväll.

Lördag så. Jag tog sovmorgon från minisarna och låg hemma och vårdade anletsdragen istället. Sov till halv tolv och kände mig mycket nöjd med det. Jäste sedan i pyamas ett bra tag och han precis byta till festblåsan innan mormor med syster Karin helt oväntat rasade in. Givetvis var det inte på mormors initiativ eftersom hon bara kommer hit när någon av oss fyller år, vilket som bekant är tre gånger om året. Vi fikade och lade upp stalltipsen inför kvällens melodifestival och lite annat trevligt. Sen ägnade jag några timmar åt att ventilera hjärnan och författa den text som jag hoppas att folk tagit del av. På kvällans kom Ida-darlingen. Vi jäste melodifestival och ägnade oss åt diverse fixx och trixx. Kan ju meddela att jag tippade rätt på topp fyra i melodifestivalen, dock hade jag dem i lite fel ordning. Hur som helst, när det stod klart vem som vunnit hoppade vi in i bilen och kte till tegelbruket varitfrån det blev buss till Sandviken och Lobby. Synd att vi kom så tidigt, och synd att vi var tvungna att gå så tidigt. Fram till tolv var det dött men sen blev det skoj. Vi skulle med kvart över ett-bussen hem, men jag hade lätt kunnat stanna ett tag till.

Söndag var femklubbsdag. En eftermiddag i Gefle simhall blev det. Det var skoj att jag för en gångs skull hade ett par simmare med. Copysarna var med såklart, plus allra sötaste Kristin och charmigaste Fredrika som förvisso inte är mina. Gosebarn i alla fall. Det blev en del medaljer och en massa fina tider med lite ursimningar och sånt. Mycket roligt.

Nu ska jag sova. Tjing

Meddela din åsikt
Jag heter: Alexandra

Läste om det i metro idag, hoppas han får stanna.

Jag heter: Efraim

Läste om det i annonsbladet, tråkigt att höra! Hoppas allt går bra för honom :/

2008-03-18 @ 20:24:06
bloggintresserade klickar här: http://eff88.bilddagboken.se
Jag heter: helena

Alltså...Angående fredagen där. Jag tror i mitt stilla sinne att "vi" är en mindre felbenämning. Jag har fått för mig att de flesta inte hade något alls emot att följa med Dennis och mrLök, men då alla inte ville så blev det inget av med saken. ;p menmen, what difference does it make now liksom. :)

2008-03-19 @ 21:27:13
bloggintresserade klickar här: http://lyvani.blogg.se
Jag heter: helena

Sv; (jag hatar att de inte har något funktion där man kan svara på kommentarer så de hamnar i t.ex mail, så klumpigt att skicka svar på svar som kommentarer ju :D ) Mja, enligt Ida hade hon inget emot att följa med, eftersom vi inte gjorde så mycket hemma hos henne. Men eftersom alla inte vela hänga med så stannade vi kvar istället. Vore inte riktigt chysst att lämna folk kvar själv liksom. ;D Jag var också där för att fira Ida, så därför stannade jag, och som du märkte även Helen. :) Och egentligen vet jag inte varför jag svarade på det här igen, eftersom det inte leder någonvart och ju faktiskt inte spelar någon roll. Jag är cp helt enkelt :D ha det så skoj i idre! :)

2008-03-20 @ 10:53:39
bloggintresserade klickar här: http://lyvani.blogg.se
Jag heter: helena

Och sorry att jag tog upp det om du tog åt dig. Jag menade inte att göra dig sur eller så. ;o

2008-03-20 @ 10:55:01
bloggintresserade klickar här: http://lyvani.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback