her memory was honored

Något nytt att berätta vet jag egentligen inte om jag har. Men det var så längesen så jag måste väl hitt på nåt. I tisdags var det hockey med Frida-fridan. Sista hemmamatchen, kanske forever, för Brynäsfolket. Jag hade kameran med och såg ungefär hela matchen genom teleobjektivet. Nästan. 200 bilder knäppte jag. Det mesta en massa sudd och lek. En del kan beskådas i Fridas bilddagbok nu och jag får se om jag orkar lägga upp dem själv också. Matchen var bra och de vann en massa stort, men vad spelar det för roll liksom. Nu är det kvalserien nästa. Vad har de för att alla andra resultat går deras väg när de inte kan göra något bra själva? Tjoho.

Igår var det onsdag och simmisdag. Dock var det något cp i simhallen så det var skitkallt därinne. Det gick bra med minisarna även om en del var okoncentrerade och oengagerade. Sen skulle jag simma själv. Skitkallt i luften innebar att det kändes sjukt varmt i vattnet. Ja seriöst, det gick knappt att förflytta sig. Sen skulle de fjålla och simma en massa på tid och då gick jag upp. Det blev kanske 400 meter för min del och jag var sjukt opepp. Tog bussen hem kvart över åtta.

Idag var vi hela två pers på miljökunskapen. 40 % av styrkan, men ändå. Det kändes lite löjligt. Jag var jätteopepp och satt ett bra tag inne hos Lennart och gnällde innan jag tog mig för med den där jefla enkäten. Malin och jag ska undersöka vad folk och fä anser att de vet om miljömärken och det är så svårt att påbörja ett tvåmansprojekt ensam när man inte har någon som helst koll på vad den andra tycker. Jag tog hjälp av Christin att utforma enkäten, och den blev grejtans bra. Tror jag. Kan tänkas att det slängs dit någon mer fråga nästa vecka, sen blir det 200 kopior. Eh.  

När jag kom in i grupprummet någon gång under míljökunskapen och fick se att jag hade missat ett samtal ochd essutom fått ett inpratat meddelande från Lovéns fick jag ju bara lite panik. Tänkte att jag hade missat en körlektion eller något liknande som bara inte får hända. Så illa var det dock inte. Det enda de ville var att flytta min lektion på tisdag från tio i tre till halv fem. Cykel. Då måste jag drälla i skolan en timme extra på tisdag, men det spelar väl egentlgien inte någon större roll.

Väl hemma blev det full speed med biologirapporten om djur som hade absolut deadline idag. Jobbigt. Imorn ska vi tilldelas två rapporter var att bedöma och sen ska vi ha seminarium på tisdag. Har aldrig haft ett seminarium så det ska bli en massa spännande det. Känns dock lite drygt att behöva ägna helgen åt att läsa in mig på folks biologirapporter, men det får jag väl kanske använda bussresan till Jävle till på lördag. Då äre Jill Jill Jill. Wiehoo. 

Godnatt vänner. Imorn har jag två timmars sovmorgon. Så gött.  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback