your smile is heavenly

Idag har jag mest bara väntat:

*Åkte till skolan till tio för att ha studiesamtal med min svenskalärare, träffa syon och fixa ett betygsutdrag (som för övrigt består av 14 inskrivna betyg varav 12 MVG (samt fyra än ej inskrivna betyg där tre är MVG). Jag är BÄST), men svenskalärare snackade med någon annan så jag fick vänta i nästan en timme.

*väntade sen på Josse och Marielle så att jag skulle ha någon att äta med.

*Gick till bruket och väntade på bussen till Sandviken. Hanna och jag åkte in och kirrade biljetter till 60-70 imorn, vilket förövrigt kommer att bli galet roligt. Det som var aningen problematiskt var att vi inte hade någon aning om vem människan vi skulle köpa biljetter av var.

*Vi orkade inte göra en sjuminutersspurt till bussen så vi fördrev en halvtimme med glassätande på McDonald's. Följden av detta var att det även skulle ha blivit spurt till nästa buss, vilket inte orkades. Istället gick vi långsamt till busshållplatsen och väntade på en gräsmatta i en kvart. Då hittade vi Måns och jag märkte att det var aningen länge sen jag såg honom. Om jag inte blivit förvarnad hade jag nog blivit rädd för honom. Läskig prick.

*Var tvungen att åka till Hofors för att hitta Ida och Emma så att de kunde få sina biljetter. Skulle även hasta in till Foto-Johan och se till att min mobil förs över till comviq. Det gjorde att jag missade tjugoövertrebussen och fick vänta femtio minuter på nästa. Hanna var snäll och väntade med mig.

Nu på kvällans var det grillning och brännboll i edsken med alla andra simmisar. Jag tänkte bada men det blev inte så. Glömde även min kamera vilket inte var så roligt. Det som var lite roligt däremot var att jag var ganska kung på brännboll. Tro det eller ej men jag kunde faktiskt slå framåt i alla fall två gånger. Ganska långt till råga på allt (vilket betyder tillräckligt långt för att jag skulle bli förvånad och stolt över min egen insats). Det blev till och med en varvning. Jag är rätt bra egentligen.


För övrigt höll jag på att få hjärtinfarkt imorse. Tvättade i sedvanlig morgonrutin ansiktet med L'Oreal Hydrafresh Cleansing Gel. Greppade sedan, med ögonen fulla med vatten, första bästa handduk. Ett grönt badlakan för övrigt. Torkade bort vattnet och när sikten återvänt öppnade jag ögonen och mötte blicken på två mastodontspindlar som gick cirka två centimeter från mitt ansikte. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH vad äckligt. Hur stora som helst var de. Snacka om panik. Jag började grina på riktigt. Fy helvete vad hemskt det var. Jag tvingade mamma att bära ut och ruska av handduken när hon kom hem på eftermiddagen och då följde i alla fall den ena med ut. På handduken bredvid (som jag också tvingade henne att bära ut) satt en som var ännu större. Jag DÖÖÖÖÖÖÖÖR. Känner mig rätt fånig, men varför i helvete ska alla spindeljävlar flytta in i vårt badrum?

Nu blir det kamerarunda tror jag. Älskling bygger bil så jag hinner gissningsvis inte träffa honom idag i alla fall.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback