it's the end of the road

Idag har jag bland annat burit vatten i tiolitershinkar i två timmar. Lagom tungt. Vi spände ut en vattenrutschbana på gräsmattan och ungarna åkte hela eftermiddagen. Det blev några vändor till sjön med hinkar. Ganska många faktiskt. På slutet hjälpte de till att bära själva. Tacksamt. En del överskattar dock sin förmåga. Minsta tjejen av alla hastade iväg med två hinkar. Hon kom inte så långt. Det slutade med att jag bar båda. Lovar att hinkarna vägde mer än henne. 

Vi hade spikat fast presenningen i marken. Begåvat. Jag fick dra upp spikarna med en trädgårdssax. Det gick väl sådär. 

Och det är inte lätt att vika presenning när det blåser.

Allt för nu

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback