life is a flower

Tjopp

Fyra dagar avklarade, sex dagar kvar. Jag börjar se ljuset i den här verksamheten också. Snart har jag gjort hälften och det ska bli så våldsamt skönt med helg.

Men jag är så trött på ogräs. Jag drömmer seriöst om gravar och ogräsfyllda rabatter på nätterna. Det börjar gå för långt.

Idag rensade jag min sista rabatt. Trodde jag. Det visade sig att rabattrensandet bara antog större dimensioner när jag fick övergå till vård av grusgravarna. Förutom ogräsrensning består den verksamheten i att klippa små häckar, ordna snygga diken och kratta kreativa mönster i gruset. Det tar helt sjukt lång tid och själva mönsterkrattningen är det enda som är roligt. Hmm.

När jag stod där och rafsade som bäst började det småregna. Först ignorerade jag det bara men när dropparna blev allt större bytte jag grav till en som var skyddad under en tät lönn och stod där och höll mig hyfsat torr. När himlen sedan öppnade sig gick vattnet igenom även mitt trädparaply så då blev det till att springa in och rassla på sig regnkläder och sedan springa ut och hämta in redskapsvagnen. På den lilla tiden det tog att gå över kyrkogården och sedan gå tillbaka igen med vagnen blev jag fullkomligt dränkt. Resterande delen av dagsverket fick bestå i städning inomhus.

Det bästa är i alla fall att jag har fri tillgång till kaffeautomaten. Det kanske börjar gå lite över gränsen för överkonsumering när det blev sju koppar varm choklad idag. Jag ville prova kaffe latte men det hade blivit något fel på kaffefunktionen i apparaten, så det blev inte så. Nästa vecka kanske... 

Nu ska jag spela the sims ett tag. Måste tillåta mig att nörda lite när älsklingen bygger cross och har sig.

Tjing

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback