one look

Fredagen var dum och jag var tjurig på allt och alla hela dagen. Sårande, ångrande, ledsen, nedstämd, sårad. Man ska inte vara trött på morgonen, och man ska inte låta tröttheten göra en avståndstagande. Det blir så fel när man ger uttryck för saker som man inte alls menar.

Förresten höll jag på att krocka också. Kanske en överdramatisering för det var egentligen inte så farligt, och det var inte ens mitt fel. Mamma och pappa var med dessutom. Jag hade börjat backa ut från parkeringen och tittade bakåt och såg en annan bil börja backa mot mig. Jag stannade och tänkte varken på att tuta eller försöka hinna rulla framåt. Jag satt bara och halvskrek "vi backar samtidigt, vi backar samtidigt, nu smäller det..". Och det gjorde det. Inte så mycket dock, det blev inte något märke på någon av bilarna. Men mamma var rätt grinig när hon hoppade ur bilen för att ta ett snack med tanten i den andra bilen. Och jag blev bara LITE panikslagen...

Sen åkte vi till mormor och fikade. Hon blev tjurig för att jag var tjurig och så vidare. Sen råkade jag somna i hennes fällstol. Blev jättepopulär då. Nej.


Igår var det lördag och då blev det krogen i Sandviken igen. Ville egnetligen hellre besöka bluegrassen i Torsåker, men nu blev det som det blev. Jag, Sofie och Emma invaderade Idas hus utan att hon var hemma och Sofie färgade mitt hår. Nu är det mörkbrunt, wiehoo. Lite SingStar, fixx och cider senare skjutsade den nyblivne körkortsinnehavaren Niklas (Grattis grattis) oss till Sandviken. Det blev en läskig päronshot på en pub innan vi knallade till Lobby. Av någon anledning var entrén till Lobby stängd, så vi fick gå genom Living Room. Funkade det med. Som vanligt var det jättelite folk från början, men det blev mer och mer. När klockan blev två var vissa pepp på efterfest så vi hamnade i en lägenhet hos någon halvskummis men blev inte där så länge. Strax efter tre kom Niklas och hämtade oss igen och fyra låg jag utslagen i min säng.


Nu har mamma och pappa åkt till Tallinn, så jag är katt- och husvakt till tisdag kväll. Ska bli rätt skönt att få vara helt ensam faktiskt. Jag ska bland annat fila på mitt bidrag till Lilla Augustpriset, läsa, äta massa mat och godis och kladdkaka och mysa lite med sötasten. Ja, känns som rätt chill. Den som har lust att bryta ensamheten dagtid får dock gärna komma med förslag.


Pussss. 


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback