i wonder where you are tonight

Livet, för oss som har ett, går vidare även på kyrkogården.

Dagens arbetsuppgifter bestod i exakt samma som gårdagens förutom att jag idag även fick den stora äran att frisera en buske. Jag har väl kanske hälften av gravarna kvar vilket känns rätt tungt ibland. Börjar bli rätt sliten i ryggen så jag skulle gärna göra något annat snart.

Det kändes konstigt att se en grav som det stod "vår lille Jan-Erik" på. I min värld finns inga små Jan-Erik utan de är gubbar allihopa. Den här blev sisådär fem och dog någon gång på fetio- eller sextiotalet, men det känns ändå fel att småkillarna sprang omkring och hette så en gång i tiden. Samtidigt känns det fel att framtidens ålderdomshem kommer fyllas av Filip och Oskar och liknande. Knas.

Jag vill lära mig att köra åkgräsklippare. Det ser rätt soft ut.


Meddela din åsikt
Jag heter: malin

jag gillar namnet oskar, jag tycker att det passar på gubbar med. hur gulligt som helst med en skröpplig gammal gubbe som heter oskar. eller paradis-oskar i rasmus på luffen. nej, jag gillar det. filip låter inte lika bra på en gubbe dock.

Jag heter: Bells

Robin! alla kommer heta Robin, och Andreas...

2008-07-18 @ 20:38:45

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback