i never promised you a rose garden

Idag har jag gjort min första dag som kyrkogårdsförvaltare

Måste påstå att det komiskt nog var ganska så dött på kyrkogården. Det var chill att sitta där ensam och rensa gravar och lyssna på musik. Synd bara att mina kollegor omväxlande for fram på åkgräsklippare och klippte häckar med sådana elektriska mojänger som låter en massa. Annars blev jag på något vis kreativ när jag satt där för mig själv och tänkte på att det under varje sten finns en hel livshistoria, ibland flera. Jag ville skriva om alla, måla upp ett liv i ord som passar namnet på stenen. Jag brukar inte tänka så men kyrkogårdstid är tanketid är kreativ tid, tydligen.

Jag har även kastat sniglar och maskar fram och tillbaka mellan gravarna. Komiskt.

Börjar redan få ont i ryggen. Suck. Handlederna och hälsenorna ligger också rätt bra till.



Nu ska jag träna

Meddela din åsikt
Jag heter: Bells

Åååh...låter som ett jobb i min smak! (varförvarförvarför jobbar jga på Spelmannen!?!?..)


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback