she was everything beautiful and different

Det blev träning igår, det känner jag inte minst i mina lår. Seriöst, de var helt cp. Jag fattar inte. Så fort jag började med benböj så skakade varenda muskel trots att det inte ens kändes jobbigt. Det är så äckligt när knäna tycks förvandlas till studsbollar som bara flyger upp och ner. Likadant på utfallen. Jag såg i spegeln hur mitt underben for fram och tillbaka som en jefla wobbler. Inte koolt. Hur som helst. Det var ny instruktör och därmed ett helt nytt program. Funkade bra tycker jag, fast musiken var ganska åt helvete. Det var svårt att känna takten och instruktörski tappade bort sig lite titt som tätt. Ett tips kan kanske vara att byta ut någon låt. Ehumm.

Jamenvisst. Innan vi for till träningen fick jag mycket riktigt med mig mammsen ut i backen där jag fick stå på koppling tills det började lukta bränt i bilen. Ja, kanske den blev lite väl överansträngd. Det gick i alla fall rätt hyfsat även om jag tycker att det där är en aning bakfram. Måste ha sett rätt dumt ut när jag kom i väldigt sakta mak farande uppför backen. Ja alltså tanken var ju att jag skulle stå still och rulla baklänges, vilket jag stundtals lyckades med, men våran bil är visst lite cp för om jag släppte upp kopplingen lite för mycket så åkte fanskapet framåt. I en naturvetares värld går sånt där inte ihop. Hur kan en bil åka framåt i uppförsbacke utan att man gasar? Hanna, hjälp mig. Eller kanske inte förresten. Mamma försökte förklara, men jag ville inte fatta för i min värld är det bara emot de fysikaliska lagarna. Typ. Nerrå. Nu lämnar vi det där.

Ikväll är det öppet hus på min skola, och jag förväntas komma dit. På historian imorse frågade Tomas om det var någon som kunde tänka sig att vara där som värd och jag meddelade att jatg kunde komma efter sju. Så långt allt lugnt. Bingo. På lunchen kom Engström fram till vårat bord och frågade om jag kunde tänka mig att komma på öppet hus. Bara mig frågade han, trots att Lina satt där också. (Det är så komiskt, han väljer alltid ut folk som han frågar. Igår kom han in på våran matte och frågade enbart Lina om hon ville följa med till Storvik och typ propagera för NV och Björkhaga trots att hela klassen var där då). Jag sa att jag ju redan sagt att jag skulle komma hit, men det visste han tydligen inte. Jag frågade i alla fall om jag förväntades ha min NV-tröja, (som förvisso egentligen inte är helt min men jag la beslag på den) och det blev en massa krångel. Han tyckte att jag skulle forsla dit min tröja till kvart i sex så att nån annan kunde ha den tills jag kom dit och allt vad det var, men jag var mig veterligen inte särskilt otrevlig. Sen kom han av någon anledning in på våran matte och Anders frågade hur det gick i jakten på värdar. Då skrattade han något i stil med "det tänker jag inte diskutera i samma rum som Maier". HAH!? Alltså, ibland funderar jag om alla lärare paktar sig mot mig. 

Snart ska jag åka och träna mina gullfiskar. Förhoppningsvis tuffar de till sig och vågar tävla på söndag.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback