with every girl around

Det är så tråkigt jobbigt drygt att vara förkyld. Hela förra veckan taggade jag för den här veckans tränande. Jag skulle ta igen förra veckans slappande och mer därtill. Fan trot. Men massa ont i halsen och konstant snörvlande och nysande och frysande är det varken lämpligt eller särskilt givande. Tänkte ju simma igår efter att jag tränat mina gullisar, men det fick istället bli en omgång i bubbelpoolen och sen bastuchill med söt-Moa. Jag hade bara fyra simmisar igår, lite sorgligt med tanke på att jag faktiskt för en gångs skull ansträngt mig med planerande av träningen. Fast egnetligen var de tärtt bra. Jag hade forskat fram femtioelva nya övningar att utsätta dem för, men eftersom de var så några gick det rätt bra att se vad som funkade och vad som inte funkade. 

Idag tom mammsi och jag en låååång promenix. I tre timmar var vi ute. Vi gick runt över åkrarna och sedan upp och runt berget. Vi grillade korv i solskenet på toppen och det var chill och mysigt som bara den. Jag hade kameran med mig och tog en del bilder. Hade teleobjektivet på så det blev klent med vyer, men en del annat smått och gott. Fördelen med tele är att man inte behöver fara runt på backen för att kunna ta närbilder men å andra sidan är det svårare att låta bli att komma jättenära det man vil knäppa på. Får se om det kan tänkas hamna något i bildisen senare. Sen ska jag tömma minneskortet s att jag kan höja upp bildkvaliten en aning. Jaopp.

Har lite ångest över fenomenet sommarjobb. Jag har på fullaste allvar inte den blekaste aning om hur man gör när man söker. Vad ska det stå i ett cv när man inte har någon arbetslivserfarenhet och vad ska man skriva om sig själv? Vet inte vart jag ska söka heller så var det bra med det, vet bara att jag måstemåstemåste få ett jobb. Jag hoppas ju fortfarande på att Ida och jag ska få jobb utomlans, men chansen känns minimalare än minimal.

Imorn ska jag i alla fall in och köra bil igen. Jag har tränat ännu mer på start i backe nu och jag inbillar mig ibland att jag vet hur man gör. Sen hux flux har jag fel växel och så blir det apa, eller så ger jag för lite gas och då blir det apa, eller så släpper jag upp kopplingen för snabbt och så blir det apa. Det blir apa med allting och jag lovar att jag kommer råka ut för start i backe på uppkörningen. Apa. Hur det än går ska jag åka vidare till Valbo efter körningen. Har seriöst shoppingabstinens. Har varit och handlat en gång efter jul och då var det värsta snabbvisiten. Jag vill hitta byxor. Stuprör. Roliga stuprör. Röda, gröna, blå, prickiga, randiga, rutiga, vad som helst som sticker ut litegrann. Jag har fortfarande presentkort kvar som jag fick av pappa i julas. Mycket bra.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

sv; det kom jag faktiskt inte ihåg (:


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback