she was in the back yard

Skojfriskt värre! Jag åkte ifrån mitt smink i skolan. Hata hela världen. Inte för att mitt liv är förstört av den lilla detaljen, men. Men. Vad jobbigt. Ska hem till Lök ikväll och kolla film med ett gäng trevliga människor och det vore ju trevligt om jag slapp visa en finnig nuna för dem. Ehum. Jag får leta i faggorna och se om jag kan finna något gammalt klet där.

Hur som helst var det en ganska nice dag idag. Slapp och trevlig. Först info från Uppsala Universitet första timmen vilket betydde att vi slapp den sömniga historian. På kemin satt jag och byggde molekylmodeller och försökte komma på hur aldehyder och ketoner ser ut. På matten hade vi resurs men jag är fortfarande en massa efter. Börjar mer och mer gilla att det är resursdag på tisdag. Mmmh. Jag meddelade även att jag inte tänker närvara på innebandyns dag på måndag och det möttes väl inte av jubel direkt, men jag har faktiskt inte en enda ogiltig frånvaro så här långt så jag iggade det. Om jag får samvetskval och visar mig där ändå så blir det på eftermiddagen. Sovmorgon ska jag ha i alla fall. Höhöh. På svenskan fick vi blogga åt en av 1600-talets adelsnobbar. En ung kvinna vid namn Agneta Horn som just dissat en potentiell kavaljer som på något sätt gjort bort sig. Kul var det i alla fall. Vi fick skriva om en del ur hennes biografi från äldre nysvenska till en modern bloggtext.

Det där med charmandet hade i alla fall gått hem för vi fick börja tidigare med svenskan och idrotten så jag hann med kvart över trean hem. Grymt. Idrotten var motvilligt lite kul mitt i allt eländigt volleybolltrams. Ni ska veta att jag fortfarande hatar volleyboll och tycker att det är ungefär den mest nedvärderande sporten som finns. Man måste för det första vara lång. "Ställ er vid nätet och lägg händerna ovanpå" sa läraret lite klämmigt. Kul. Det fattades ju för i helvete mer än en decimeter när jag sträckte armarna rakt upp. Vi skulle försöka blocka varandras bollar. Ofta jag vågar satsa. Ofta jag ens kommer upp till nätet om jag anstränger mig. Skitsport. Sen skulle vi spela också. Jag upprepar. Skitsport. Det enda som var lite roligt var att jag drog in 16 raka poäng till mitt lag för att jag var så jefla bäst på att serva. Fick seriöst stå där i en evighet och när jag tillslut lyckades slå bollen in i väggen var min handled helt röd. Skitsport. 

 

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback