Hipp-Hipp vs Historiaprov

Borde kanske yppa några ord såhär mitt i historiapluggandet. Ja, jag har faktiskt läst. Lite. Har skaffat mig hyfsad koll på feodalismen. Tro det eller ej. Med hjälp av allehanda medel kan jag nog förklara det där nu. Dock borde jag ha försökt mig på de medeltida städerna och kyrkan också, men vafan. Vet inte riktigt om jag orkar mer nu.

Jag fastnade av någon anledning på youtube när jag pluggade. Ett präktigt Saraexpempel på att undvika plugg. Nu har jag suttit vid den här datorn sedan klockan sju utan att plugga. Den lilla ansträngning jag gjorde blev mellan fyra och halv sju då jag faktiskt ansträngde mig. Sen ville jag titta på något kul. Riktigt kul. Det blev kul. Det blev först Hipp-Hipps nybörjarkurs i svenska. Älska. Det är så bra och så kul. Gick över till deras "melodikrysset" sen. Höll på att skratta på mig.
"Eric Clapton sjöng om cocain, och bär man sånt på sig kan man åka dit för olaga innehav. Och innehav är ju ett annat ord för swimmingpool, som är ett tecken på hög standard. Och någon som sjöng om hög standard det var Peps Persson. Alltså är det tvångsrakning som ska in på lodrätt två."
"Ja vi lyssnade just på ett utdrag ur femte symfonin av Gustav Maler. Och maler gör man ju med benrester av döda kor. Och äter man sånt, ja då riskerar man att få Kreutzfelds Jakobs sjukdom. Och den Jakob vi var ute efter var tevesportens Jakob Hård. Och då är det alltså katrinplommon som ska in på lodrätt åtta".
Så stört, jag fattar inte hur de kan få ihop det. När jag visat det för pappa, och han också skrattat på sig, såg han och jag en massa galenskaparna. Där gick en halvtimme ska jag säga. Fy Sara. Men det var nog nästan värt det. Det är så kul, det är så bäst. Såg en massa filmer som jag aldrig sett förut, bland annat något hundutställnings-vm. Sann humor. 

En dag kvar i skolan nu, sen lov. Sen födelsedag. Wiehoo. Imorgon är det historiaprov, skridskor och språkhistoria som gäller. Låter inte som någon höjdardag kanske. Jodå, vi har tidig idrott imorn. Matteläraret ska gifta sig så istället för håltimme kör vi skridskor med SP. Mycket trevligt att få sluta vid två. Sant.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback