he must have been about seventeen

Sitter i skolan och filosoferar i väntan på svenskan. Alla människor är och ägnar sig åt diverse konstiga aktiviteter, typ hemåkning och matteprov, så jag blev lämnad lätt solo.

Idrotten var i alla fall fedt kul. Hur kul som helst. Vi spelade ishockey. Ja, rätt läst, ishockey. Med SP. Läraret delade upp lagen så att det blev typ hockeyfolk mot hockeyfolk och amatörer mot amatörer så man behövde inte direkt oroa sig för att bli manglad. Dock blev jag taggad tretusen när jag såg den där pucken komma farande mot mig. NHL nästa tänkte jag och speedade på. Jag kan inte bromsa, vilket kanske är det största problemet i just sådana situationer. Allt som oftast blev det en smäll i sargen. Skönt. Det blev lite blandat hockeyfolk och amatörer ibland vilket väl inte var riktigt lika kul. När hockeyfolk vänder spelet och jag är på väg åt andra hållet tar det liksom lika lång tid för mig att stanna och vända mig om som det tar för de andra att hinna över till andra sidan och eventuellt göra mål och om inte, komma tillbaka igen så att jag står offside. 

Som sagt. Svenska väntar. Om jag vore lite driven skulle jag ta tag i språkhistorian redan nu, men jag känner att jag behöver en liten paus. En vila. En återhämtning. Kanske inte. Hur som helst har jag jävligt ont i ryggen och i fötterna.

Ikväll ska jag btw åka till Gävle och gå på church street. Last night as seventeen liksom. Egentligen känns det rätt meningslöst för jag har inte haft den minsta matlust på flera dagar. Magen säger att jag är hungrig men jag lyckas inte få ner nånting. Känns inte så kul det inte. 

  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback