'cause it's a good night

Tjejkvällen i lördags blev väldigt lyckad. Vi käkade en massa smarrig kyckling och pommes frites, sen blev det melodifestivalen och lite singstar. Melodifestivalen sög ju. Apa att den där Fridasaken gick vidare. I och för sig var alla rätt värdelösa, men det där tog priset.

Idan sov hos mig. Vi sjöng lite mer efter att resten av folket avlägsnat sig och sen gjorde vi Tour de Råbacka by night. Var inte alls lika tufft som Tour de Torsan, men va fan. Råbacka har tre upplysta vägar så vi fick tralla rätt mycket i mörker. Jag slängde på mig den übertuffa reflexvästen från Sandvikens tryckeri och Ida lånade nån röd blink blink-sak. Mörkt var det, men myys. När vi gick efter Torsåkersvägen hörde vi att det var some kind of street race på gång som bara kom närmare och närmare. Vi lyckades stressa varandra till smärre panik och halvsprang in på nån liten sidoväg och ställde oss i diket tills de åkt förbi. Så fjåll. 

Igår tog jag mig en livsfarlig skogsvandring med min kamera. Halt utav helvete var det så det tog mig nästan två timmar att komma runt den där rundan. Var dessutom livrädd att jag skulle halka. Vintern är så tråkig. Det finns verkligen inget roligt att fota. Bara tråkigt vitt och grått överallt. Blev en del hyfsade bilder i alla fall. Fritt fram att inspektera bilddagboken.

Idag är det lite segt i Saras liv. Jag bara sitter omkring och sitter och vet inte riktigt vad jag sak sysselsätta mig med. Jag har gjort ett körkortstest av modell sluttest som faktiskt gick himla bra. 68 av 70 och jag är nöjdans nöjdans. Igår var det värre när jag bara lyckades skrapa ihop 60, fast å andra sidan klarade jag 68 på fas F då.

Funderar på om jag ska gå ut med kameran en sväng idag med. Eller om jag ska åka med mammsan till Hofors och jaga sommarjobb. Eller om jag ska åka till Torsan och jaga sommarjobb med Ida. Eller om jag ska jaga sommarjobb vid datorn. Blir nog Torsan och Ida. Vi ska i alla fall åka ut till Helena ikväll så jag kan ju lika gärna åka dit lite tidigare. Jaa. Så blir det. Tar bussen nu tjugo över.

Tjing.


Meddela din åsikt
Jag heter: T:et

Dags för broddar då? Halkfritt......

2008-02-26 @ 18:39:19

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback