look under your bed

Det har varit full action för äventyrande Sara dessa fem långa dagar av bloggbrist. Ursäkta allmänheten, men ibland har även jag något som uppehåller mig från datorvärlden.

Hur som helst. Det blev inget tältande med älsklingen i tisdags. Orsak? Vi hittade ingenstans att tälta. Så enkelt var det. Vi hade fixat frukost innan vi visste vart vi skulle. Bra planering. Vi irrade runt i en timme och letade efter bra plats, men inget högg så vi struntade i det.

Istället tänkte vi äventyra lite på torsdagen. Älsk pillade igång våran båtmotor (såg för övrigt rätt festligt ut när han testade den i vattentunnan) och kirrade ett par aningen för långa åror, sen blev det en tur med vår färja ute på Gösken. Det var så chill att inta laid-back position i fören och bara tuffa runt ute på sjön i gassande sol. Vi tänkte från början att vi skulle fiska, men eftersom det var så skönt att bara åka båt så la vi ner den verksamheten. Det som började så chill gick över till lite mindre chill när det började åska, spöregna och hagla. Vi hade precis kört in i en mysig liten vik och tänt en engångsgrill och skulle grilla korv när det började dugga lite. Vi tänkte väl att det inte skulle bli så mycket värre, men plötsligt såg man inte över sjön och regnet bokstavligen blåste in över oss. Där stod vi i badkläder och hade absolut ingenstans att ta vägen. Vi räddade allt av värde i en plastpåse och hastade sedan upp i skogen och ställde oss bakom ett par låga granar där det var lite lä. Det var vansinnigt kallt och blött och eländigt så vi tänkte att vi fick lite bättre skydd under granarna. För information kan jag meddela att det inte är skönt att sitta på en grankvist. Men det gjorde vi, med en handduk runt oss och en handduk över oss satt vi där medan åskan gick alldeles ovanför oss. Läskigt. För mer information kan jag meddela att det ganska snabbt regnar igenom en frottéhandduk. Efter den kallduschen kändes vattnet i sjön väldigt varmt vill jag lova. Vi åkte hem och duschade varmt och länge när vädret lugnade ner sig.


Fredag så. Stockholm med Malin och Hanna. Det var mys. Mindre mys var det dock att vi var uppe till halv tre på torsdagsnatten och sedan klev upp klockan sex. Var väl lite trött då. I Stockholm blev det shopping (vita cheap monday för 100 spänn, jeeeeh), tacosallad på kungshallen och slutligen Gröna Lund. Den här gången var jag pepp på berg-och-dalbana så jag överraskade världen med att åka alla tre. Vi åkte den stora blå tre gånger och jag lyckades skada mig alla tre gångerna. Första gången slog jag huvudet, andra gången sträckte jag ryggen (eftersom jag satt och lutade mig jättemycket inåt för att slippa slå huvudet) och tredja gången slog jag knät och fick värsta bulan. Det är alltså faktum att man kan få bulor på andra ställen än i huvudet.


Idag har jag shoppat loss med älsk. Vi tog vara på trökvädret och åkte till Valbo. Jag köpte shorts. Party.

Ikväll ska vi troligtvis till Löksson och kolla på film.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback