things they change, my friend

NV06 har frångått de seriösa principerna och kommit ner på en bra nivå tycker jag. Igår ägnade vi biologin åt att äta tårta och kolla på Jurassic Park (som jag inte kan stava till). Mycket soft. Kasst animerat dock, och jävligt störda människor. Men det var ju både genteknik och evolutionsteori inbakat i den filmen så Lennart tycket att det var toppen. Anledningen till tårtan var att vi ju vann närvaropriset på den där tävlingen på Stålringen i juni, och tänkte att vi skulle utnyttja vårt presentkort redan nu. Hah. Gott var det i alla fall.

Sen blev det det så omtalade studiebesöket. FY så tråkigt det var. Ett klaustrofobiskt (nästan) litet rum med kryddor och te. Om detta skulle tantski prata i sjuhundra år. Det fanns inget att säga för jag förstod verkligen inte vad de drev sin verksamhet på. Men jag struntar nästan i det för sen fick vi fika, och det  var väldigt bra. Supergod vaniljmunk, men ruskigt vidrig äppelmust. Jäst äpple, alkoholfritt vin, usch. Men det var bara drick och se glad ut, typ.

Jag hittade Ida i Sandviken sen och vi åkte vidare till Valbo. Vi skulle jaga present till Helenan, och personligen tycker jag att det blev rätt bra. Inte riktigt det vi tänkte oss, men ändå helt okej. Jag hittade även en lång t-shirt/ skjorta/ klänning att ha på mig på lördag. Vet inte vad jag ska kalla den, men den är vit med svart stjärnmönster och en ditsydd västliknande sak och ditsydda knappar. Ja, fin. 

Idag var det lika soft biologi. VI satt i datasalen och kollade på Landet för längesedan. Det är dinosaurier som gäller nu vet ni, och det måste tas på allvar. Hah. 

Förövrigt fick jag just veta att jag ska ta hand om monstergruppen imorn. Amagadd. Trodde att jag var befriad från dem. Nej då. Så illa ska det nog inte vara. Mammas hjälpis skulle tydligen inte komma men då kommer Sara alias Bassänghitler farande som räddaren i nöden. Grejt. 

Just nu är det lite chill. Jag ska väl kirra anletsdragen lite nu och sen göra Torsan osäkert. Ida och jag ska ut och glida lite ikväll. Kolla läget med volvon :)

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback