living day by day

Bloggen ska vara stängd inatt, så det är väl bäst att printa ner något nu. Innan det är försent. Inte för att jag ska sitta här till två, men ändå. Att vara ute i god tid är det som kallas framförhållning har jag förstått.

Hur som helst.

Fy vilken seg dag det här har varit. Jag har haft alla möjligheter, om inte ännu fler, att göra något riktigt vettigt av den här dagen. Som till exempel mitt hemprov i miljökunskap. Eller någon av mina djävulska filosofiuppgifter. Men nej. Nej nej nej. Disciplinnämnden har kallat till krismöte, men jag närvarade inte. Jag har varit världens mest okreativa människa och bara suttit här rakt upp och ner. I min säng, med min dator.

Men jag gjorde i alla fall en sak som jag skulle. Jag svarade på omdömen inför mitt utvecklignssamtal. Halv nio imorn ska jag få min dom. Fast egentligen har jag ju redan fått den eftersom man kan läsa omdömena på rexnet. Jag svarade på hälften kanske. Det är så svårt, jag vet inte vad jag ska skriva. Bläh.

Jag har kommit så långt att jag läst frågorna till miljökunskapen. Och bestämt mig för en som jag ska svara på. Måste dock välja minst tre, vilket kändes lite surt. Jag har även läst två av de fyrtiosju sidorna i boken, men jag vill påstå att det inte gav speciellt mycket. Det mest komiska är att frågan jag ska svara på är hur vi ska få till ett mer biloberoende samhälle. Jag ska dra mina bästa argument för att få folk att åka mindre bil.

MEN..

Ida kom och gjorde ett välkommet avbrott i min okreativitet. Vi fikade och åkte sedan till Hofors och handlade. 10 vuxenpoäng till oss. Och på tal om det där med ett mindre bilberoende samhälle. Vi bokstavligen åkte till Sandviken och vände. Hur onödig och klimatoanpassad (eller vad sjutton det kan tänkas heta) får man bli? VI åkte till första rondellen, tog ett helt varv, och åkte sen tillbaka igen. Allt eftersom det i rådande körkortshysteri är så vansinnigt roligt att åka bil.

Som sagt.. Jag suger.

Men nu är det natt.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback