everything has a beginning

Och frågan vi alla ställer oss är:

Hur sjutton sparkar man en atom i röven?


Ja, jag gillade verkligen fysiken idag. Anders bildspråk var toppen. Atomen Nisse som hoppar ner för trappan och förlorar energi och sänder ut ljus och sedan kräver en spark i arslet för att gå upp igen. Lågstadiepedagogik som måste få vilken trögtänkt stackare som helst, där jag tog mig själv som bästa exempel, att begripa sig på Bohrs atommodell. Mer bilder åt mig, då fattar jag. I bästa fall.

Tidsvinsten av att åka moppe är helt sanslös. Nog för att det känns sanslöst fånigt, men jag kunde kliva upp tio över sju när jag i vanliga fall brukar gå till bussen. Hur bra som helst. Men det är så vansinnigt tråkigt. Man får av någon anledning aningens begränsat rörelseutrymme och det enda man kan göra är att växla mellan att ha blicken på vägen, i backspegeln och på hastighetsmätaren. Det roligaste man kan ägna sig åt är att försöka ta reda på med hur mycket man kan överskrida 45. Nöjsamt.

För övrigt avslutade jag mitt utveckligssamtal idag innan jag åkte hem. Vi pratade i två timmar, men det var hur skönt som helst. Jag gillar't. 50 minuter igår och två timmar idag. Jag måste påstå att Christin är rätt sanslös på att snacka, och det är så tufft vilken tid hon lägger ner. Jag menar, vilken annan lärare lägger TRE TIMMAR på ett utvecklingssamtal?

Ikväll blir det politikerdebatt för Adel på folkan. Egentligen har den redan börjat, men jag pallar inte två timmars ältande i flyktingpolitik. Det är debatten jag vill se. Ida kommer och hämtar mig, vet dock inte riktigt när. Men det visar sig.

Nu ska miljökunskapen skrivas, kanske inte klar men nästan. Jag är verkligen bäst på att prioritera andra saker. Skulle behöva en dator utan internet, men då skulle jag ju inte ha några källor heller. Usch.

Och ja, jag är helt SANSLÖS på att skriva ordet sanslös. Ibland uppvisar jag klart bristande ordförråd.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback