anywhere you hold my hand

Svenskaprovet, som kom helt i skymundan igår, var hur soft som helst. Christin är så fyndig. Hon hade gjort ett powerpoint-prov och så fick vi ha lagtävling. Rätt svar belönades med en kola, och flest kolor vann. Kruxet var att hon slängde ut en massa stilpoäng lite då och då, om man exempelvis svarade mer än man behövde. Eller för att man INTE var fördomsfull, vilket vi råkade vara när vi kallade romerna för zigenare. Vi tänkte bara att vi skulle få mer rätt om vi kunde fler namn på dem, men icke. De andra fick stilkolorför att de lät bli att skriva zigenare. Därför vann inte mitt lag, och bara därför, utan bonuskolorna (alla de hur många som helst som blivit över) gick till Linas lag. I och för sig visste vi inte riktigt vad "grönländska" hette på grönländska heller. MEN, det känns inte så viktigt, vi var lätt bäst ändå. Det är så roligt att alla blir så himla upphetsade och överseriösa så fort det kallas tävling. Över några stackars kolor. Det utbröt ju såklart slagsmål, verbalt sådant. Folk delade ut kängor åt både höger och vänster. Prestigen är så viktig så alla började gaffla både vitt och brett när någon fick stilpoäng, eller när man inte fick det. Det hjälpte dock inte riktigt att gnälla på domaren. Humor. 

Idrotten var också rätt soft idag. Vi hade gymnastik och gjorde volter upp på en madrass som Guido hade slängt upp på några plintar. Hur högt som helst. Trampolin hade vi dock, så det gick rätt bra. Det mest komiska var att jag hörde till de tre som faktiskt vågade testa alla varianter av det där. Kände mig rätt taggad. G-barnet var riktigt på G (höhö) idag. 

Just nu sitter jag mest och funderar på om det kan tänkas bli film hos Lucky Lök ikväll. Vore rätt skoj. I vilket fall som helst blir det en glidarrunda med Ida. Hon kör, får se vart vi hamnar idag.

Nu ska jag lyckas baka något. Pappsen fyler ju år, imorn så jag borde väl försöka bidra med något.  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback