and helped white people dance

image302
1000 (TUSEN!!!) METER FRISIM. I ett svep. Det var då inte igår. Dock med paddlar. Jag älskar paddlarna, jag älskar greppet. Det hade varit helt utan stopp om inte T-fan hade stoppat mig och sagt åt mig att byta bana efter 550 meter. Nu blev det en mikroandningspaus där, men ändå. Jag är bra. Det gick bra, det gick massor med bra. Fast det var ett ganska fantasilöst pass med vändningar i en halvtimme, eller två gånger en kvart. En massa satans ryggsim. Fy och blä. Inte för att det finns någon enda vettig människa som bryr sig om hur många ryggvändningar och fjäril/ryggvändningar jag hinner göra på en halvtimme, men men. Det blev många. Alldeles för många.  Men i övrigt gick det bra. Puss på simning.

Jag väckte för övrigt min moped idag. Fjortismaskinen. Bara för att jag har körkort så betyder det inte att jag alltid har bil. Nej precis. Därför blev det moped idag. Jag testade den igår. Eller testa var kanske att ta i. Jag vred på nyckeln, tryckte på elstarten och hörde att den lät, sen stängde jag av den igen. Jag blev på riktigt förvånad när den hoppade igång utan vidare protester eftersom jag var helt övertygad att den inte skulle fungera eftersom den brukar hata mig konstant. Men men, jag kunde alltså glassa glidarhojen till skolan idag. Ganska positivt eftersom jag kunde sova en hel timme längre än jag brukar få göra och ändå komma dit till samma tid. När jag skulle hem hade det precis kommit världens dunderregnskur. Gissa om Maier blev grinig då? Sadeln var blöt och jävlig. Det regnade på mig hela vägen hem också, fast inte så mycket. Men det räckte för att jag skulle bli blöt. Förbaskade åkdon. Jag vill ha tak på min moped.

Jag hade utvecklingssamtal imorse också. Kändes ganska konstigt att ha det utan mamms, men det gick bra. Fast vi hann inte riktigt klart. Det var en aning tidsoptimistiskt att bara avsätta en halvtimme eftersom vi inte ens hade hunnit igenom en kurs efter den tiden. Men Christin är så braa, helt annat än att ha med Anders. JA!

Fem till antalet, minst, är de inlämningsuppgifter som jag måste se till att färdigställa inom den närmsta tiden. Tre filosofi och det förbaskade hemprovet i miljökunskap som måste bli klart ungefär nu. Jag började på det idag, har svarat på mindre än en halv fråga. Ansträngande. Som om inte det räckte med fyra uppgifter? Nej nej, då kommer en i historia också. Det ämnet är.. jobbigt. Jag hatar det på riktigt. Pleh.

Men. Nu sover vi på saken.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback