alone in this house again tonight

Tjaa.. Igår var jag på 40-årskalas. Morbror Pär fyllde som sagt år i onsdags och tyckte att det skulle firas igår. Ja, det hade säkert kunnat vara trevligt, men faktum är att det mest var deperimerande hela tiden. Återkommer till det.

Ägnade först hela eftermiddagen åt att läsa igenom juni, juli och augustis blogginlägg. Meningen är att jag ska lyckas konstruera någon sorts retroaktiv loggbok till min växtinventering. Lennart upplyste mig i fredags att jag minsann skulle ha skrivit loggbok så fort jag gjort något som hade med arbetet att göra. TACK. Tack för att jag blir upplyst om det när jag redan gjort hela jävla inventeringen. Suck. Det är krav på att lämna in loggbok tillsammans med projektarbetet. Kul att min kommer att bli skitkass. Det enda jag har att föra loggbok över är ju själva rapportskrivningen. Jag satt och deppade över det där länge innan jag kom på att jag faktiskt skrivit liiiite i bloggen. Inte alls så att det kan bli en komplett och heltäckande loggbok, men med hjälp av det lilla jag skrivit kan jag nog i alla fall minnas en del. Nej usch, den lilla skrivarlust jag lyckats arbeta upp föll pladask i och med den där jefla loggboken. Jag hade motivation och tänkte att det skulle kunna bli bra, nu känns det värdelöst.

Jag trodde att det skulle vara lite avdeppande att åka på kalas. Det började väl rätt bra också, trevliga diskussioner, god mat, tårta osv. Sen spårade det ur. Av någon anledning kom de in på min framtid, mina studier och vikten av att jag får bestämma själv vad jag vill göra. Mamma menar att hon aldrig försökt påverka mig, att jag helt och hållet bestämt själv. Det har jag väl också. Jag gör det jag vill göra och är absolut inte lämpad för något annat. Jag älskar NV-programmet, jag älskar de flesta ämnena och jag älskar mina lärare. Så är det bara. Jag flikade in med att mamma faktiskt, redan när jag gick i sexan, talade om för mig att jag borde läsa naturvetenskap och att hon hindrare mig från att göra ett tredjehandsval till gymnasiet eftersom jag i alla fall inte skulle gå något annat än NV och SP. Nej, klart att jag inte skulle. Hon tog det i alla fall fel och kom in på att hon är glad att mormor sade åt henne att läsa på lärarhögskolan när hon fick den chansen. Att hon var glad att hon inte behöll sitt tillfälliga jobb på Prix, som hade kunnat leda till att hon aldrig blivit lärare. Det tog mormor fel. Hon hade precis suttit och gnällt på att hon aldrig fick några komplimanger. Där fick hon en, men lyckades ändå vända den till något negativt och belv ännu mera tjurig. Mamma blev förbannad för att mormor blev tjurig och inte fattade vad hon menade och Pär blev också grinig. Mormor går inte att diskutera med. Har inte hon rätt så har hela världen rätt och då är precis alla emot henne. Eftersom hon är äldst så kretsar allt runt henne och hon vet bäst om allt. Till slut satt de tre och skrek på varandra, pappa satt knäpptyst och jag började gråta. Bingo. Tillslut lyckades de släppa ämnet och komma in på trevligare diskussioner igen. Då var det väl ganska trevligt igen. Efter ett tag kom de in på flyktingpolitiken och då spårade det ur igen. Mamma och Pär hade helt olika syn på saker och ting. Jag orkade inte med dem. Jag var så jäla trött. Hade gått upp halv åtta efter att ha somnat halv tre och var därmed härligt pigg. Tillslut försonades de igen och vi åkte hem. Suck. Kul kalas. Verkligen.

Idag har jag bara deppat runt här hemma. Vaknade tjugo över tolv och därmed var hela dagen förstörd. Typ. Trött i huvudet, trött i kroppen, depp, opepp och allmänt seg skulle jag sedan försöka ta tag i fysiken. Det gick ju bra. Jag blir bara förvirrad av de där böckerna. De formulerar formlerna så konstigt och rör till det så in i helvete. Jag funderar allvarligt på att skita i att plugga och anse att jag kan det. Diagnosen gick i alla fall jättebra och var inte det minsta svår. Mina pluggningsförsök avbörts abrupt av att jag upptäckte att det var Golden League på TV. Oj då sa jag och tittade på det. Sedan hamnade jag här. Fick lust att blogga av mig lite och försöka deppa ner. Ja. Prov på tisdag och jag har pluggat noll. Imorgon är det skola, box och sen ska jag träna gullgruppen och söthajarna. Kommer hem nio och då är det godnatt. Prov första timmen på tisdag. Härligt Sara, bra jobbat. Väl disponerad tid.




Meddela din åsikt
Jag heter: malin

ja. jag kommer väl aldrig bli någon bra psykolog eller dylikt som kan säga braiga saker och ge råd. men jag tycker om dig ändå. (L)

Jag heter: Sara

malin: tack. det vet jag att du gör och jag hoppas att du vet att jag hjärtar dig med.

2007-09-16 @ 21:45:03
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback