smiling just to see the smile upon your face

Heihuu!!

På Malins inrådan skall denna blogg förbli en Sarablogg. En blogg om mig med andra ord. Malin är klok så jag lyssnar på Malin. Jag kan inte föra en blogg i en speciell nisch, eftersom jag inte har någon speciell nisch. Jag är väl vad man skulle kunna kalla en generalist som allt som oftast ägnar sig åt det mest innehållslösa, det vill säga ingenting. Därför är detta en blogg om ingenting. Jag skall göra mitt bästa för att fylla detta ingenting med andra saker än enbart skolan, men.. jag börjar där ändå.


Idag hade jag sovmorgon. Mycket trevligt. Det faktum att jag är klar med samhällskunskapen ger mig sovmorgon måndag, onsdag och fredag. Tjohoo. Imorse var det dock en massa kallt så jag hade ingen lust att åka moppe och därför blev sovmorgonen bara en timme eftersom jag fick fördriva 55 onödiga minuter i skolan innan lektionen började, men ändå.

Det mest störiga idag var att jag missade tjugoövertvåbussen med ungefär en minut. Jag satt som vanligt över på engelskan och underskattade den tid det tar för mig att stappla till bussen i klackskor. Därför fick jag se busshelvetet åka iväg precis när jag kom spatserandes över det fjålliga "nya bruket" och hade sisådär hundra meter kvar. Egentligen gjorde det inte så mycket. Jag skulle i alla fall handla lite och ta ut pengar till helgen.

På affären träffade jag tre av de simmare jag ska åka med till Njurunda i helgen. De var också ute och handlade lite färdkost. Tihi. Det ska bli rätt kul egentligen. Fast jag är faktiskt lite nervös. Jag och en ledare till ska hålla koll på sjutton simmare på ett tåg imorgon, och det allra värsta är att det är jag som har alla tågbiljetter. Fast jag har packat ner dem redan, så jag vet att de är med. Men ändå..
1. Jag ska se till att alla ungar och väskor kommer på och av tåget.
2. Jag ska se till att inte tappa bort någon unge på tågstationen i Gävle.
3. Jag ska se till att alla ungar och väskor hamnar på rätt plats i X2000-tåget mot Sundsvall.
4. Jag ska se till att ingen unge kliver av på fel ställe och att alla kliver av när vi är framme i Sundsvall.
5. Jag ska hitta den taxi som ska förflytta oss från Sundsvall till Njurunda och se till att ingen unge försvinner på vägen.
6. Jag ska få in alla ungar och väskor i simhallen i Njurunda.
7. Jag ska vara en ivrigt påhejande ledare (puuh, något jag vet att jag fixar i alla fall)
8. Jag förväntas minnas vägen och hitta till den skola vi ska sova i, trots att det är fyra år sedan jag var där sist. 
Sen kommer mamma farande som en projektil direkt från Tallinn och jag kan lämpa över ansvaret på henne. Thank God.   

Mycket fanns det att fndera över under tiden jag botaniserade runt på biblioteket i väntan på nästa buss hem. Jag lånade en nätt liten bok, nämligen den 859 sidor tjocka Mammutjägarna av Jean M Auel. Den tredje boken i serien om cromagnonflickan Ayla, i vilken jag har lkäst de två föregående. Mycket bra böcker må jag säga.  

På bussen hittade jag på Helena, och vi satt och pratade bussar och jag ansåg att det måste vara jobbigt att inte kunna komma ända hem med bussen.
Jag: Är du den enda som bor där ute i Eltebo?
Helena: Nej, förut bodde min granne där också men..
Typ.. när grannarna flyttar kommer det antagligen någon ny som får ta över titeln granne, och den utflyttade grannen kan inte längre kallas granne. Ehe. Bra Helensi :)

Nu ska jag (försöka!?!) laga mat åt pappsi och mig. Sedan ska jag fortsätta packa och göra lite matte och titta på dobidoo och idol och umgås med pappsi. Imorgon klockan 8,45 ska jag infinna mig vid Hofors järnvägsstation. This is scary shit.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback