Organisation?

Det mest negativa med höstlov, låt säga det enda negativa med höstlov, är att jag får sådan fruktansvärd att-göra-ångest. Jag vet att jag har hur mycket tid som helst, och hur mycket som helst som jag borde försöka göra. Det får till följd att jag sätter mig med min dator i knät och bara blänger på skärmen utan att göra någonting. Som nu, nu är det i och för sig natt och jag borde sova, jag vill egentligen inte blogga för jag har ingenting att säga, jag har inga bilder att ladda upp och jag har läst allas bloggar tio gånger, ingen skriver på MSN. Ändå sitter jag här och stirrar på skärmen som om jag väntade på att någon skulle ge mig en kommentar på ett blogginlägg eller en bild istället för att stänga av och gå och lägga mig. Dagarna börjar med att jag startar datorn eftersom jag tänker att det mesta jag ska göra har anknytning till datorn, men jag vet inte vart jag ska börja. Det får till följd att en hel dag går utan att någonting blir gjort. Jag blir bara rastlös eftersom inget socialt heller blir gjort. Jag vet att jag egentligen borde skjuta upp allting på obestämd tid. Jag har lov och jag borde vara ledig, men jag får bara ångest när jag inte gör något som har med skolan att göra.

Jag kan prova att göra som aspergerkillen Christopher gör i boken vil läser på engelskan. Jag kan schemalägga min måndag. Då behöver jag inte tveka vad jag ska göra. Han gör det för att han inte kan leva spontant, och det kan bevisligen inte jag heller. Ska jag blogga? Nej, jag har inget att säga. Ska jag se en film? Nej, då försvinner två timmar i onödan. Ska jag ringa någon? Nej, vem skulle det vara? Jag borde kanske göra lite engelska? Nej, jag vet inte vad jag borde göra där och jag vet inte vart jag ska börja. Jag kanske skulle ta och göra klar den första filosofiuppgiften? Nej fy så tråkigt. Börja på den andra då? Nej, ännu värre. Hur vore det om jag skulle ta och försöka komma någon vart med projektarbetet? Nej varför, jag har ju oceaner av tid på mig med det. Jag ligger efter med fysiken också, ska jag kanske ta och göra färdigt det?  Nej, kanske bättre att göra det alldels innan provet. Äsch, jag startar datorn så blir det kanske något. Jo precis, jag läser allas bloggar (även inlägg jag redan läst), Jag tittar i folks bilddagböcker (om de inte har uppdaterat så tittar jag på gamla bilder), Jag lyssnar på musik och bara stirrar på en tom skärm. Jag kanske behöver fasta tider och veta precis vad jag ska göra och när för att det ska bli något?

I så fall ska min morgondag se ut så här:

9,30 - Vakna
10,00 - Frukost
10,15 - Påklädning och tandborstning.
10,30 - Lång höstprommenad med kameran (om det inte regnar för då blir det film)
12,00 - Skriva klart den första filosofiuppgiften (ingen musik, inget MSN, ingen blogg, ingen bilddagbok).
ca 12,30 (beroende på effektiviteten med filosofin) - Äta något.
ca 13,30 - Skotta fram golvet i mitt rum, dammsuga mattan och bädda rent i sängen.
~14,00 - Ta tag i engelskan.
16,00 - Nöjsam datorsittning (under förutsättning att jag varit riktigt duktig med engelskan)
16,30 - Fika
17,00 - Ombyte till träningskläder
17,10 - Åka till Hofors
17,30 - Träna Pump
18,30 - Åka till Hoforshallen och vakta ungar på baddisco
21,00 - Åka hem
21,20 - Fika
21,40 - Nöjsam datorsittning
23,30 - Tandborstning
23,40 - Läsning
00,30 - Sömn.

Hej organisatör. Nu j*vlar ska det bli orndning. Jag hyser förhoppningar om att morgondagen kan bli en produktiv dag. 

Godnatt.

 

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback