i can choose to not come back

Klockan 11,40 idag fick jag HÖSTLOV!!!!11ett


Det var verkligen PUSS på simning igår. Jaaah. Jag kom dit, var hur taggad som helst, slängde mig i och flög fram i 3500 meter. Det var den nya baddräkten som gjorde det. Som sagt, jag har förärats med två nya baddräkter av den kära simklubben, av vilka den ena, den jag hade igår, är helt sjukt ful. Jag valde den mest bara för stt den var så gräsligt billig. Den är gul och lilarutig och varje ruta omges av breda röda konturer (redan där går det åt skogen med färgmatchningen). I de flesta rutorna hittas en svart ödla med neongröna konturer. Ja, sant. Den är skrattretande ful.I alla fall så måste alla dessa ödlor ha bidragit med extrakrafter åt mina ganska träningsvärkstyngda armar för det gick lättlättlätt att simma.

Insimmet var lite jobbigt dock, men ett prima sätt att komma igång ordentligt på. Tony körde iväg oss på 800 meter non stop. Jag uthärdade detta genom att byta simsätt efter 100 meter och sedan avsluta med 200 frisim. Jag fick någon sorts det-här-är-en-tävling-känsla som var en aning kvävande, eftersom jag hade bestämt mig för att jag inte skulle stanna under dessa 32 längder. Kryptiskt beskrivet, men mina hjärnspöken fick tillfälle att försätta min hjärna i otrevliga tankar. Efter detta överlevde jag utan minsta problem 4x100 frisim acc och 4x150 ben med fenor. Två av dessa 150:or var fjäril och två var frisim, och inte ens det var jobbigt. Bara skönt att det brände lite i ryggen och låren. Jag får en sorts självförtroendekick när jag simmar med fenor, för då kommer jag ju framåt. Annars fixar jag inte frisimsben alls. I alla fall så fortsatte det hela med två varv av en 750-meters serie frisim (2x200 F3, 4x25 supersprint, 2x100 F4+ och 50 rotation) där det första varvet var arm med paddlar och det andra varvet var sammansatt. Jag äslkar att simma med paddlar. Jag älskar att känna det där mastodontgreppet som bara bränner i överarmarna. Härlans as hell. Avslutningen blev 150 avbad. Detta pass tog mig en och en halv timme att genomföra och jag simmade runt 1500 meter längre än jag brukar göra. Duktig Sara.

Även att jag skrev ut hela passet. Stor idé. I och för sig är det väl mest simmare och x-simmare som är här och läser, men för övriga beklagar jag om ovanstående är rena grekiskan.

image302
Vad vore mitt liv utan simning?
Bild från lägret på Malta 2004.  

Meddela din åsikt
Jag heter: sara

Höstlov är överskattat. Men fan kul!

Jag heter: Sara

sara: det enda som är bra är att man får sova hur mycket som helst. jag kommer i alla fall att behöva plugga resten :P

2007-10-25 @ 19:46:15
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback