well you get what you give

Så här är det mina vänner. Idag har jag varit på introduktion på trafikskolan i Sandviken. Det är på pricken hundra dagar kvar tills jag fyller arton, och om inte alltför många dagar till vill jag kunna stoltsera med ett körkort. Så att. Jag hade tänkt att hoppa på den teorikurs som börjar nu i november, men det passade så illa. Det var fyra måndagar och två tisdagar. Nicht very bra. Jag måste ju fullfölja den här terminen med simgruppen på måndagarna, så får jag se om jag kan ha dem på onsdagar i början av nästa termin. Nästa teorikurs börjar nämligen den 14 januari, så jag tänker haka på den istället. Japp. Nu ska det bli åka av. Jag körde förresten hem från Sandviken sedan. Min första körning på vinterväg och min första körning i mörker efter motorvägen. Härligt Sara. Jag höll på att hamna i ett broräcke en gång, men det var inget allvarligt för det rättade till sig i god tid.


Jag rände runt i Sandviken i en och en halv timme innan jag skulle vara på trafikskolan. Det blev några varv på Ö&B (varför ett &-tecken för? Det heter väl ändå Överskottsbolaget, inte Överskotts OCH bolaget? Eller har jag missuppfattat något?) och där köpte jag bland annat en nedräknande timer. Bra Sara. Eftersom jag är så tankspridd så måste jag varje morgon dubbel- och ibland trippelkolla att jag har dragit ur min plattång. Nu tänker jag slippa det. Nu kan jag ställa timern på exempelvis 20 minuter och så stänger den av sig själv om jag skulle glömma den.  Brabra.

Min tankspriddhet imorse, just angående plattången såklart, gjorde att jag idag har tappat ett av mina kära örhängen föreställande nycklar. Om jag inte hade gått upp för att kolla plattången hade jag inte behövt hitta örhängena och komma på att jag skulle sätta på mig dem. Jag kollade liksom inte ens plattången, så när jag gick till bussen hade jag ingen aning om ifall den var urdragen eller inte. Jag satte ju på mig örhängena istället. Och någon gång under dagen har jag tappat ett av dem. Det kan ha fastnat i halsduken och därmed ligga i grupprummet i skolan, så med lite tur hittar jag det imorn. Men det värsta är att jag kan ha tappat det när som helst. Jag upptäckte det i Sandviken när jag skulle gå in på McDonalds. Fuck.

Nu ska jag skriva lite på min engelska bokanalys. Den skulle egentligen in idag, men varför bli klar med saker i tid? Om jag är lite tuff kanske jag lägger ut den här sen. Kanske. Jag litar inte riktigt på min engelska.

Förresten.. först blir det en dusch.

Tjing då.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback