in every heartbeat

Igår kväll lekte vi hos Måns, jag och tre av de fyra paren samt Liljenberg. Meningen var att vi skulle äta på Gästis först, men sedan tyckte Måns mamma att vi skulle ringa och beställa pizzor i Storvik istället. Alltså, vi bestämde träff vid Gästis och sedan gick vi därifrån. Hahah. Jag tog ett rejält kliv framåt i min pizzaätningsutveckling. Jag avancerade från Vesuvio (som varit det enda jag någonsin beställt) till Hawaii minsann. Det var fruktansvärt gott med ananas på pizza, ska helt klart fortsätta på det spåret nu. Höhöh. 

Efter pizzaätandet såg vi en massa bra film, nämligen World Trade Center som ju är en remake av katastrofen typ. Vi såg den med engelsk text för det fanns ingen svensk, men det gick prima det med. Den var en fin och gripande film, minst sagt. I slutet när texterna om hur många som hade dött och hur många som hade begravts och räddats kom upp var det någon som la lite damm i mitt öga. Snyft. 

Sen liftade jag hem med Malin och Gustav. Gustav övningskörde och det gick ju bra. Jag kom hem levande och i ett stycke minsann. 


Imorse var det upp tidigt för näst sista ordinarie träningen med monstergruppen. De var odrägliga. Från början var de åtta stycken, när vi slutade hade de reducerats till tre. En unge skickade jag upp två gånger, den sista gången slutgiltigt. En unge fick huvudvärk och gick upp. Två gick av okänd anledning och satte sig i bubbelpoolen istället för att vara med på slutet och en vägrar ungefär allt. Jag är så trött på dem. Det är ungefär de tre som blev klar i slutet som det överhuvudtaget går att handskas med. Jag hoppas på att kunna donera gruppen till mamma nästa termin. Hon har ju för sjutton utbildning på dampbarn.

För att stilla min vrede tog jag mammsi med mig och åkte och handlade. Vi hamnade i Valbo och jag köpte och fick en massa trevligheter. Jag bara älskar Gina Tricot nu. Där finns det hur mycket som helst som skriker köp mig. Ett presentkort där skulle göra Sara mycket glad. Julklappstips till alla godhjärtade själar med andra ord. I alla fall så köpte jag där ett par röda tights som visade sig vara strumpbyxor (men det var skitsamma), ett långt rött linne och ännu en hängselklänningsak (denna gång svart med svart/vit-randig t-shirt under. På H&M köpte jag en svart långärmad baströja och två par svarta strumpbyxor, även dessa önskade jag ahde varit utan fot. Det egentliga syftet var dock vinterkläder (jacka och skor) som mamma lovat att sponsra med. Jackan hittades på BikBok och består av en kort ullkappa med sidoknäppning. Mycket fin. Där hittade jag även ett par superhäftiga popbyxor. Stuprör med minimalt pepitamönster. Så koolt. Mamma sponsrade med dessa också när hon ändå var igång liksom. Skor hittade jag också. Jag hatar att prova skor. Det blev i alla fall ett par ganska tråkiga halvhöga stövlar utan klack så att Sara ska stå stadigt med båda fötterna på jorden. Jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag gjorde av med. Farligt det här.    

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback