Tänk om livet ändå vore som en schlager va

Jag fick återigen för mig att jag skulle ta kameran med mig och gå ut i skogen en sväng. Jag pluggade i mp3-lurarna och traskade iväg, bara helt planlöst sådär. Det är så skönt  att bara gå omkring och lufta hjärnan och skingra tankarna lite. Den här gången blev det en lite längre tripp. Min planlösa vandring tog mig ner till kanalen så jag traskade längs kanalbanken. När jag kom förbi Gustavs brygga kom jag och tänka på de där gångerna vi badade där hela gänget i somras. Det var så myyys. Jag vill verkligen ha sommar och sommarlov nu. Hoppas att ingen har något emot att jag kräver att vi gör om badningen flera gånger i sommar. 

Imorse såg jag Livet är en schlager för ungefär sjutusende gången. Det är verkligen världshistoriens bästa och mest välgjorda film och Helena Bergström är världshistoriens bästa skådespelerska. Det bästa med hennes roller är att hon alltid någon gång i varje film blir förbannad. Att trovärdigt spela ursinnig måste vara ganska svårt. Exempelvis när hennes barn har synpunkter och kommer på koreografi till hennes uppträdande och hon inte gör rätt och de börjar bråka ("Du svär för faan inte ungjävel, jag kan inte begripa vart du har fått det där jävla språket ifrån"). Rolltolkningarna som Jonas Karlsson och Björn Kjellman gör är verkligen helt klockrena. Jag menar, det kan inte vara lätt att spela cp-skadad sådär trovärdigt som Jonas Karlsson gör. På samma sätt kan det inte vara helt lätt att spela transvestit heller. Det bästa är ju när Candy Darling sitter och tittar i en bok med alla Monas barn (som ju för övrigt heter Carola, Kikki, Lena Ph och Anna Book xD); "Han var transa kallas det. Kan ni säga det alla barn? Ett, två, tre 'TRANSA!'" Fniss. Nej, allt i den filmen är helt klockrent. Man skulle kunna göra en bok med bara klipska citat från den filmen.

image281

Jag har lyckats boka en klipptid. Äntligen. Dagen EFTER skoavslutningen. Fy faan. Kvart över elva på förmiddagen har jag tid. Jag måste åka in till Valbo på City-frisörerna och kolla om de har någon drop on-tid åt mig. Lite förjävligt om jag måste klippa mig dagen efter skolavslutningen.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

Livet är en schlager är typ den enda svenska film som är bra, tycker jag. den och Den bästa sommaren med Kjell Berqvist, höhö. annars gillar jag inte riktigt svenska filmer..

Jag heter: Sara

malin: jag gillar svenska filmer eftersom jag inte behöver anstränga mig med att läsa texten då. höhö. jag tror att jag har sett "den bästa sommaren" men jag är inte helt säker på vad den handlar om.

2007-05-21 @ 16:32:00
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: ´De kallar mig josse (;

Valboo City Frisörerna Rockar (; De har Alltid tid och resultatet blir GREAT! En gång där, alltid där ;)
De är dock 100 kr dyrare än på andra ställen, men man får verkligen frisyr för pengarna ;D
Shit, känns som om jag är anlitad hos dom för att göra reklam ;P. sorry!
Livet är en frilla ;)

2007-05-21 @ 22:33:21
Jag heter: Sara

Josse: Tack för tipset (= måste ta mig dit någon dag här inom en ganska så snar framtid.

2007-05-22 @ 15:12:03
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback