nobody move.. i dropped my brain

Riktigt upplyftande. Imorse var jag helt sjukt trött. Jag visste att jag egentligen kunde sova i minst två timmar till, eftersom jag inte börjr förrän 10,40, men ändå var jag tvungen att taffla mig upp. Hade den stora glädjen att få en tandläkartid 8,40 i morse. Jag åkte med mamma upp efersom det regnade, varav jag var i skolan redan kvart i åtta. Så roligt. Nu är jag återkommen från tandläkaren och sitter i grupprummet och fördriver tid.

_________

Igår slöt jag mig till de lyckligas skara, till dem som sett tredje pirates-filmen. Jag kan villigt erkänna att jag absolut inte ser tjusningen med de där filmerna. Jag förstår inte syftet. Vad är det de vill få ut. Okej, kalla mig korkad, men någon kan gärna få upplysa mig om vad filmerna egentligen handlar om. Bara en massa krig, men vad sjutton krigar de om? Ettan har jag sett två gånger, men den fattar jag inte alls.

Det är inte så att jag tycker att filmerna är dåliga. Det är bara det att jag inte alltid riktigt förstår vad jag sitter och tittar på. Tvåan och trean är stundtals riktigt roliga, skratta-roliga. Det är mest Jack Sparrow som är kul. Hans ego-schitzofreni i trean var ju riktigt skojig och när han sprang omkring som grillspett i tvåan höll jag på att skratta ihjäl mig. Det förhastade brölloppet mellan Will och Elizabeth under brinnande krig var ju också rätt skojfriskt. "Vi har samlats här idag för att.. linda dina inälvor runt masten"

Hmm.. Jo.. Men så är det kanske


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback