i think you need a friend who stand right by your side

Helvete vilken träningsvärk jag har. Jag har ungfär ont överallt. Mest i benen. Vaderna krampar som satan när jag försöker förflytta mig i riktning neråt. Låren gör ont, ljumskarna gör on, det gör ont i ryggen och mellan skulderbladen. Det bevisar bara att jag är ganska kass på att springa. Det verkar som om jag spänner varenda muskel när jag springer. I alla fall så var det lite problematiskt när jag skulle cykla till Fagersta och ha biologi. Jag verkligen älskar breddningskursen. Det är mysigt att gå i skogen och det är intressant att få alla växter beskrivna för sig. Jag bävar i och för sig lite inför inventeringen, då måste jag ju känna igen dem själv.

När jag kom hem, ganska ordentligt svettig, var jag helt sjukt sugen på saft. Alltså köpt saft, fejksaft, inte det som mamma lyckas åstadkomma med hjälp av lite bär och lite vilja. Jag bestämde mig för att ta moppen till Torsåker för att tillgodose min abstinens, men då funkade inte moppehelvetet. Den måste ha någon diagnos, eller så är det bara sjukligt besatt av batterier. Det är tredje gången i år som batteriet är dött. Det är tio dagar sedan jag åkte senast, och då funkade den hur bra som helst. Nu gick den inte ens att kicka igång.

Istället tog jag min tillflykt upp till datorn där jag gjorde klart mitt temaarbete till fotokursen. Jag är helt sjukt duktig. Jag har, med hjälp av PhotoShop, byggt ett kollage till dess framsida samt förminskat alla bilder en massa. Temaarbetet består av alla mina skogsbilder samt en del blommor som mor eller jag har knäppt på förut. Det blev rätt fint faktiskt. Oh yeah. Jag trodde verkligen inte att jag skulle göra någon form av ansträngning med den där kursen, men vafan, jag tänker inte få G på något.

---

Förresten, jag skrev ju ingenting igår. Tar det snabbt nu då.

Vi fick tillbaka matteproven som Jörgen hade rättat (han heter ju Fredrik, men han är verkligen en riktig Jörgen). MVG dårå, I've got the power. Han beklagade sig även att han hade lurat mig lite med den där värdemängd- och definitionsmängdsuppgiften.

Eftersom jag inte har mer datakunskap så slutade jag vid lunch. När jag slutade traskade jag ner till Haga. Först satt jag med Rebecka i cafeterian ett tag och sedan var jag med på deras biolog vilket gjorde att jag fick träffa Diana igen. Jag saknar henne jättemycket. Mycket bättre mentor kunde man nog inte ha. I alla fall så höll de på med genetik, och jag insåg snabbt att jag till en början inte kom ihåg någonting. Jag hade förträngt alla korsningsscheman och dominanta och resessiva gener, men nu är visst genetikfacket uppdaterat igen. Ehumm.

När de slutade gick Malin och jag upp på bruket och köpte fika till våra Baddarbarn som har avslutning på måndag. Kan någon inse att vi slipper dem sen. Till hösten får vi äldre och mer simkunniga barn, känns riktigt bra faktiskt.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback