walk a mile in my shoes

Min mor var en sväng till Stockholm på föreläsning igår. Då passade hon på att leta rätt på en Nilson-affär och köpte skor åt mig. Riktigt nice. Jag fick dem för att jag är så bäst, för att det gick så bra på utvecklingssamtalet och för att jag har så fiina betyg. Så alla oengagerade IG-barn, ta här ett råd från tant Sara, det kan löna sig att vara lite smart ibland. Mwuahah.

image242
Så stiliga, me lööv.


Idag väckte min far min moppe ur sin vinterdvala. Röd och fin, men fruktansvärt dammig kom den fram i all sin prakt. Jag tycker om min moppe, men den har sina små skavanker. Exempelvis måste den äta batterier. Batteriet var nämligen tvärdött, trots att de inte ens suttit i moppen. Jag förstår inte riktigt hur det kommer sig. Elstarten var i alla fall tvärdöd, men pappa hjälpte mig att kicka igång den. Sedan åkte jag en liten provsväng och var livrädd att den skulle stanna och lägga av. När jag kom hem igen provade jag att kicka själv, och tro det eller ej, jag fick igång den. Då vågade jag åka en lite längre sväng. Dock vill jag inte åka ända till skolan med bara kickstart, vill inte stå där och kicka och se dum ut. Pappa får fixa ett nytt batteri när han får tid.

Idag har jag "pluggat kemi". Ännu en gång har jag hoppat över träningen till förmån för skolarbete som inte blir av. I och för sig hade jag ingen lust att träna, men det hade jag å andra sidan inte att plugga kemi heller. Jag läste i och för sig igenom lite anteckningar, men jag ägnade absolut inte hela de två timmar som jag skulle ha tränat åt det. Fy. Det känns inte alls bra inför det här kemiprovet, typ osäker på om jag kan det, men för säker för att orka lägga mycket energi på det. Det känns inte bra att skippa träningen heller. Känner mig tjåkkis då.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

oj, vilket förvirrande mönster.

Jag heter: Sara

Ja, jag ville ha mönstrade, men ändå ganska diskret mönstrade. Det syns liksom inte så bra på håll utan då ser de mest gråa ut.

2007-03-28 @ 21:30:06
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback