the winner takes it all

Ikväll är det, för den som händelsevis lyckats undgå det, final i melodifestivalen. Årets höjdpunkt på många sätt. Idag är det också så när som på en vecka (kommer aldrig glömma 17:e mars 2006) sedan Malin och jag var på genrepet till finalen i Stockholm. Det var så gräsligt roligt och häftigt och jag avundas alla som får vara där på plats ikväll och se the real stuff liksom. Även om man ser bättre på TV och bla bla så är det ju helt sjuk stämning och känsla att vara på plats.


Givetvis har jag gjort ett litet önsketänkande tips. Det visar inte hur jag tror att det kommer gå, men väl hur jag vill att det ska gå. Jag tror att The Ark kommer att vinna, men får jag som jag vill så går det så här:

1. Marie Lindberg (för att hon är så söt och har så söt låt och för att jag vill se en skräll)
2. Andreas Johnson (för att han är proffsig, snygg och har bra låt)
3. The Ark (för att jag gillar låten men tycker att de ska hålla sig till radio och skivor så att jag slipper se dem)
4. Sarah Dawn Finer (för att hennes låt var sanslöst vacker)
5. Sanna Nielsen (för att hon har sjukt bra röst men sjukt ful frisyr)
6. Sonja Aldén (för att jag håller på att somna när hon sjunger, men låten är fin)
7. Måns Zelmerlöw (för att hans låt är medryckande, men han är ännu en idoltönt i förskingringen)
8. Sebastian (för att han är så schlibbig att jag inte kan se honom utan att äcklas, han bör också hålla sig till radio)
9. Tommy Nilsson (för att han är så uttryckslös att man inte ser skillnad om han sjunger om kärlek eller döden)
10. Anna Book (för att hon såg så malplacerad ut, hela alltet var ett skämt. back to let's dance, Anna)

Byter vi plats på The Ark och Marie och slänger upp Sebastian en bit så ser vi hur jag tror att det kommer gå.

image234


Uppdatering 22,56
Ni märker mina damer och herrar, att jag inte är helt sämt på att tippa trots att det bara var en önsketanke. Tvåan, fyran, sexan, åttan och i princip nian och tian rätt, det är mer än hälften det. Jag trodde inte att Marie skulle vinna, men jag skulle ha tyckt att det vore fantastiskt roligt. Att hon var fyra hos folket visar bara att juryn röstade som arslen. Jag antar att The Ark som segrare inte var någon högoddsare, jag tippade ju liiiite motvilligt dem jag med men jag hade inte gråtit om någon annan vunnit. Jag gråter inte nu heller, låten är tvärbra och jag är övertygad om att det kommer att gå bra för den. Det som gnager lite är att jag inte tycker att det är en "melodifestivallåt". Jag vet att det inte längre heter schlagerfestivalen, men jag har ändå vissa fördomar om hur det ska låta och se ut.

Strunt samma. Åter till min tippning. Bland topp fyra har jag som synes tre rätt om vi kastar om lite. Jag är i alla fall glad att det var Måns, och inte Sebastian, som kom trea och spräckte mitt tips. Min bottentrio är ju faktiskt helt rätt sånär som på att vi byter plats på Anna och Tommy på grund av hennes ensamma lilla poäng. Sonja på sjätte och Sebastian på åttonde stämmer ju också. Jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle gå så dåligt för Sebastian, men jag är himla glad att det gjorde det, och jag är bevisligen inte den enda i detta avlånga land som inte gillar honom. Tommy och Anna skulle inte ha några poäng alls, så var det. Det bevisar bara att första deltävlingen inte hade ett skit att komma med. Det gick ju även lite för dåligt för Sanna och lite för bra för Måns, men det är ju bara av akademiskt intresse som det så fint brukar uttryckas.

Jag ska avsluta med att citera min mor som kom med en sund åsikt angående Anna Book:
 "Man får negativ gåshud när man ser henne"
Fundera på den du.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback